چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
عزاداران حسینیه اعظم زنجان قرآن جیبی به همراه داشته باشند

زنجان- مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: در محکومیت اهانت به قرآن، عزاداران حسینیه اعظم قرآن جیبی به همراه داشته باشند.

مجتبی شهامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان از ساعت 14 با حضور مردم عزادار از سراسر ایران در حسینیه اعظم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حرکت دسته از ساعت 16 و از محل حسینیه اعظم زنجان به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان خواهد بود، اضافه کرد: در این دسته 5 هزار و 500 خادم افتخاری کار نظم دسته را انجام می‌دهند.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان اضافه کرد: امسال 715 عدد بلندگوی صوت، مسیر 3 کیلومتری دسته عزاداری و خیابانهای اطراف را توسط 270 خادم افتخاری پوشش خواهند داد.

شهامی با بیان اینکه اشعار انتخابی برای دسته عزاداری امسال مثل سنوات گذشته برگرفته از وضعیت کشور است، افزود: اما با توجه به اینکه در چند هفته قبل بحث اهانت به قرآن را داشتیم، محکوم کردن این موضوع در دسته عزاداری مورد توجه خواهد بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس از عزاداران خواسته شده است که برای حضور در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، قرآن کوچک جیبی نیز به همراه داشته باشند.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: هدف از این کار انجام یک اقدام هماهنگ از سوی عزاداران برای نشان دادن ارادت مسلمین به قرآن است تا اهانت به این کتاب مقدس را محکوم کنند.

شهامی با بیان اینکه در روز دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان خبرنگاران داخلی و خارجی این مراسم را پوشش می‌دهند، افزود: امسال همچنین 20 نفر از نویسندگان سراسر کشور به زنجان سفر کرده‌اند تا خرده روایت‌های حسینیه اعظم زنجان را ثبت کنند.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه از امروز کار ثبت خاطره‌نگاری توسط این نویسندگان آغاز شده است، اضافه کرد: در نهایت این مطالب به شکل کتاب به چاپ خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها