دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
نشست علمی «امام پیش از عاشورا» برگزار می‌شود

گروه جریان‌های فکری پژوهشکده تاریخ اسلام با همکاری انجمن ایرانی تاریخ نشست مجازی علمی با عنوان «امام پیش از عاشورا» را همزمان با هفتم محرم برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گروه جریان‌های فکری پژوهشکده تاریخ اسلام با همکاری انجمن ایرانی تاریخ نشست مجازی علمی با عنوان «امام پیش از عاشورا» را دوشنبه دوم مردادماه 1402 همزمان با هفتم محرم برگزار می‌کند.

در این نشست محمد اسفندیاری، دین‌پژوه، کتاب‌شناس و کارشناس مطالعات عاشورایی سخنرانی می‌کند. محترم وکیلی سحر دبیری نشست را بر عهده دارد.

واقعه کربلا یا واقعه عاشورا نبرد امام حسین(ع) و یارانش در کربلا با سپاه کوفه است. واقعه کربلا در دهم محرم سال ۶۱ق و به دنبال بیعت‌نکردن امام حسین(ع) با یزید بن معاویه رخ داد که به شهادت امام و یارانش و نیز اسارت اهل‌بیتش انجامید.

کربلا دلخراش‌ترین واقعه در تاریخ اسلام دانسته شده است؛ از این‌رو شیعیان بزرگترین مراسم عزاداری خود را در سالروز آن برگزار می‌کنند و به سوگواری می‌پردازند.

علاقه‌مندان  به نشست «امام پیش از عاشورا» دوشنبه دوم مردادماه 1402 همزمان با هفتم محرم ساعت 18-20 می‌توانند با استفاده از لینک ورود https://www.skyroom.online/ch/a2m/lecture آن را دنبال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها