یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
لزوم فعالیت جهادی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

آذربایجان‌غربی-مسئول بسیج رسانه استان آذربایجان‌غربی گفت: وظیفه همگانی و بالاخص رسانه‌ها است که در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه بصورت جهادی عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، جهانگیر اسلام‌پرست عصر شنبه در نشست هم‌اندیشی با خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی که در دفتر مدیر کل با هدف همسويی و تعامل بيشتر برگزار شد، با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب پیرامون فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، گفت: وظیفه همگانی و بالاخص رسانه‌ها است که در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه بصورت جهادی عمل کنیم.

اسلام پرست افزود: برای نشر فرهنگ کتابخوانی و بهبود وضعیت مطالعه در استان و بویژه در گروه‌های سنین مختلف بویژه کودک و نوجوان باید توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه موضوع مطالعه و کتابخوانی به محورهای جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان افزوده شد، گفت: شعارسال، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، دست آوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، امید و نشاط آفرینی، خانواده و فرزند آوری و سبک زندگی ایران اسلامی را از دیگر محورهای جشنواره ابوذر عنوان کرد.

اسلام‌پرست ادامه داد: پنجمین جشنواره ابوذر پاییز امسال در ارومیه برگزار خواهد شد.
 

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی هم در این دیدار گفت: کتاب و کتابخوانی در ایران یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است و ایشان همواره توجه و تأکید جدی به حوزه کتاب و کتابخوانی داشته‌اند.

معصومی ادامه داد: جشنواره رسانه‌ای ابوذر یک جشنواره‌ قابل اعتماد و حرفه‌ای برای اهالی رسانه و فرصتی برای شناخت استعداد‌های نو و بروز در حوزه رسانه‌ها است.

این مقام مسئول، افزوده شدن بخش کتاب و کتابخوانی به محور‌های جشنواره رسانه‌ای ابوذر را یکی از رویکرد‌های مهم و از ویژگی‌های منحصر به فرد جشنواره ابوذر دانست.

به گزارش ایبنا؛ تشکیل جلسات هئیت اندیشه ورزی بسیج رسانه در سالن جلسات کتابخانه مرکزی استان با حضور اهالی رسانه، عضویت رایگان اعضای بسیج رسانه در کتابخانه‌های عمومی، ایجاد کافه‌های کتاب و .... از مواردی بود که در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها