جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
جشنواره ملی داستان کوتاه بلقیس آغاز به کار کرد

خراسان شمالی- دبیر هفتمین جشنواره داستان کوتاه بلقیس گفت: آئین هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه بلقیس با حضور داوران و نفرات برگزیده در روستای روئین اسفراین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا ) در اسفراین، علی شیرازی شامگاه جمعه در آئین افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه بلقیس اظهار کرد: هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه بلقیس بعد از وقفه چند ساله به دلیل کرونا کار خود را با ارائه آثار ارسالی نویسندگان به دبیرخانه آغاز کرد.
 
وی گفت : حدود یک دهه است که دبیرخانه دائمی این جشنواره به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین و اجرای آن به کارگاه داستان سوم شخص سپرده شده است.
 
شیرازی خاطر نشان کرد: در اولین دوره، اولین گام‌ها را با دلهره و نگرانی اما امیدوار آغاز کردیم.
 
وی خاطر نشان کرد: در اولین و دومین تجربه با به هم پیوستن آتشهای خرد و ریزی که در گوشه و کنار استان، گاهی سوسو می‌زد؛ اجاقی برافروخته شد که با تدوامش حوالی شایجان را روشن کرد.
 
دبیر هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه بلقیس با بیان اینکه داستان های گنجینه فرهنگها در سومین گام، به بلقیس در گام چهارم و به سطح ملی رسید.
 
شیرازی با بیان اینکه در گام پنجم و ششم جشنواره، با استقبال شوق برانگیز نویسندگان و هنرمندان از سراسر کشور روبرو شدیم؛ افزود: در این مرحله با افزایش چند برابری آثار ارسالی مواجه، که این مسئله مسئولیت چگونگی برگزاری جشنواره را چند برابر کرد.
 
 
وی با اشاره به کیفیت برگزاری هفتمین دوره جشنواره بیان کرد: با توجه به استقبال نویسندگان جوان و پیشکسوت به جرات میتوان گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای در کشور جزو کمیاب‌ترین جشنواره‌‌ها است. 
 
 
شیرازی مطرح کرد : آثار ارسالی از اقصی نقاط کشور بعد از بررسی داوران برگزیده در سه بخش ملی، استانی و نوقلم در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.
 
وی به کیفیت داستان‌های کوتاه داستان نویسان اشاره کرد و گفت: در این دوره شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای جدید همراه با آثار باکیفیت هستیم.
 
شیرازی در پایان افزود: حضور گسترده داستان نویسان ما را به آن داشت تا در سلام هفتم، از فراز آلاداغ و شایجان به امید دیدار دوباره‌ی همه دوستداران ادبیات داستانی، ندا دهیم که چشم انتظار همه علاقمندان در کهن بوم بلقیس هستیم؛
تا جمع ما بر بلندای دماوند و نهاوند و سهند و سبلان و شیرکوه و تفتان، خود داستانی شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها