جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
کتاب «چگونه یک فیلمنامه محشر بنویسیم؟» و اشتیاق دست‌به‌قلم شدن

کتاب «چگونه یک فیلمنامه محشر بنویسیم؟» شور و اشتیاق دست‌به‌قلم شدن را در شما ایجاد می‌کند. این کتاب از شما یک فیلم‌نامه‌نویس محشر می‌سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «چگونه یک فیلمنامه محشر بنویسیم؟» نوشته دیوید هاوارد و ترجمه ابراهیم راهنشین است.
 
این کتاب که اولین بار توسط انتشارات ساقی در سال ۱۳۹۸ به چاپ رسید اکنون به چاپ دوم رسیده است.
 
این کتاب در پشت جلد این‌گونه معرفی شده‌ است: «این کتاب، شما را وارد جهان تازه‌ای از عالم فیلمنامه‌نویسی می‌کند. این کتاب، تمام چرخ‌دنده‌های ریزودرشتی را که پشت صفحات فیلمنامه‌های محشر، با هم چفت‌وبست شده‌اند، از هم باز می‌کند تا طرز کار تک‌تک آن‌ها را برای شما شرح دهد.
 
این کتاب، شما را با حقایقی از دنیای فیلمنامه‌نویسی آشنا می‌کند که تاکنون از آن‌ها خبر نداشته‌اید. این کتاب، شور و اشتیاق دست‌به‌قلم شدن را در شما ایجاد می‌کند. این کتاب از شما یک فیلمنامه‌نویس محشر می‌سازد.
 
کسانی که تئوری‌های فیلمنامه‌نویسی را دنبال می‌کنند، حتماً با نام دیوید‌ هاوارد آشنا هستند. درحال‌حاضر، او یکی از بهترین تئوریسین‌های فیلمنامه‌نویسی دنیا به حساب می‌آید. کسی که بنیان‌گذار مقطع کارشناسی ارشدِ فیلمنامه‌نویسی در دانشگاه «یو. سی‌. اِل‌. اِی» آمریکاست. 
 
نگاه عمیق و خاص دیوید ‌هاوارد به تئوری‌های فیلمنامه‌نویسی، او را از سایر هم‌قطارانش متمایز می‌کند. این کتاب، دومین کتابی است که دیوید ‌هاوارد به رشتۀ تحریر درآورده است. 
 
نخستین کتاب او یعنی ابزار فیلمنامه‌نویسی، با موفقیت چشمگیری روبه‌رو شد و نام او را بر سر زبان‌ها انداخت.»
 
برای معرفی دقیق‌تر این کتاب باید گفت: هنگامی که شروع به پرورش دادن احساسات غریزی‌تان می‌کنید و درحال نوشتن سومین یا چهارمین نسخه فیلمنامه‌تان هستید یا روی بازنویسی پروژه کس دیگری کار می‌کنید یا حتی مشغول بررسی و ارزشیابی کردن فیلمنامه یکی از دوستانتان هستید، مطالب موجود در این کتاب می‌تواند مرجع خوبی برای کمک به وضوح بخشیدن مشکلات یا مکانی برای جست‌وجوی راه‌حل‌ها باشد.
 
کتاب «چگونه یک فیلمنامه محشر بنویسیم؟» خواننده را با شیوه درست نقل و بازگویی داستان آشنا می‌کند. این کتاب با آموزش خلق درام و چگونگی ساخت زیربنای سینمایی هر داستان، با زمان‌بندی درست اتفاقات هر داستان سعی در آموزش درست فیلمنامه‌نویسی که به مانند ساخت یک ساختمان است دارد.
 
بررسی ساختار فیلمنامه کلاسیک، خلق درام و همچنین بر هم زدن ساختار کلاسیک از مهم‌ترین بخش‌های این کتاب است.
 
آشنایی با خلق شخصیت‌های اصلی، قهرمان و ضدقهرمان، درام عینی و ذهنی، چگونگی یک گره‌گشایی و خلق کردن مخمصه از جمله تلاش‌های دیوید هاوارد برای آموزش هرچه بهتر داستان‌گویی فیلم‌های سینمایی در این کتاب است.
 
 «چگونه یک فیلمنامه محشر بنویسیم؟» کتاب مقدسی برای فیلمنامه‌نویسان درحال رشد است؛ کتابی که در واقع کلاس پیشرفته داستان‌گویی برای فیلم‌های سینمایی است.
این کتاب در ۵۷۶ صفحه و با قیمت ۱۳۵هزار تومان وارد بازار کتاب شده است. انتشارات ساقی این کتاب را برای بار دوم در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه تجدید چاپ کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها