پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
نمایشگاه خوشنویسی « مشق عشق» در ابهر دائر شد

زنجان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: نمایشگاه خوشنویسی « مشق عشق» با موضوع واقعه غدیر در فرهنگسرای نور ابهر دائر شد.

آیسان صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: همزمان با فرا رسیدن عید غدیر خم نمایشگاه خوشنویسی « مشث عشق» در شهرستان ابهر دائر شد.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه شامل آثاری از هنرمند ابهری ایرج شاهمرادی در نگارخانه فرهنگسرای نور ابهر شروع به کار کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه آثار ایرج شاهمرادی خوشنویس باسابقه ابهری در قالب 21 در معرض دید عموم قرار گرفته است، گفت: این آثار به صورت نقاشیخط و نستعلیق برجسته با تکنیک ترکیب مواد به تعداد 21 اثر با اشعار شاعران ملی از جمله حافظ، سعدی، مولانا و مناجات خواجه عبدالله انصاری به نمایش درآمده است.

صادقی با اشاره به استقبال علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی از این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه تا نوزدهم تیرماه دایر است و بازدید از آن در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌شود.

وی با توجه به رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نشر معارف غدیر عنوان کرد: بخش فرهنگ و هنر به جهت استفاده از زبان هنر به عنوان تاثیرگذارترین واسطه ارتباطی می تواند این وظیفه را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه امسال نیز برنامه‌های مناسبتی شامل مسابقات کتابخوانی، جشنواره‌ها فرهنگی و مراسمات ادبی است، اضافه کرد: همچنین در راستای تبیین واقعه غدیر نقالی با موضوع فضایل زندگی و رشادت‌ها و مجاهدت‌های حضرت علی (ع) انجام می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها