چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۷
كتاب سال حوزه ديدگاه‌هاي جديد را رصد كند

علي شجاعي صائين، مديرعامل موسسه خانه كتاب در گفت‌وگو با ويژه‌نامه دهمين همايش كتاب سال حوزه، خواستار توجه برگزاركنندگان همايش كتاب سال حوزه به ديدگاه‌هاي جديد در عرصه‌هاي مختلف شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، علي شجاعي صائين در گفت‌وگو با ويژه‌نامه دهمين همايش كتاب سال حوزه، در پاسخ به اين سوال كه «چه آسيب‌هايي كتاب سال حوزه را تهديد مي‌كند؟»،‌ اظهار داشت: بايد تلاش كنيم از روزمرگي و تكرار پرهيز و با دعوت از كارشناسان و صاحب‌نظران دانشگاهي و حوزوي، ديدگاه‌هاي جديد را رصد كنيم.

وي افزود: اگر بتوانيم معيارهاي مهم داوري و موضوعات داراي اولويت را همزمان با فراخوان، معرفي كنيم و از مخاطبان و كساني كه مشمول حوزه داوري كتاب سال حوزه مي‌شوند، بخواهيم در موضوعات مورد نظر دبيرخانه قلم بزنند، هم ديدگاه‌هاي دانشگاهي را وارد فعاليت‌هاي خود كرده‌ايم و هم مخاطبان خود را با ديدگاه‌هايمان آشنا ساخته‌ايم.

وي ادامه داد: دبيرخانه همايش كتاب سال حوزه مي‌تواند در طول سال نيز نسبت به معرفي و تبليغ كتاب‌هاي برگزيده اين همايش اقدام كند و با برگزاري نشست‌هاي تخصصي نقد كتاب، تنور اين فعاليت مقدس را هميشه گرم نگه دارد.

وي در قسمت ديگري از سخنان خود با اشاره به نيازهاي انبوه در حوزه كتاب اسلامي، هر اقدامي در اين حوزه كه همه بخش‌ها را تحت پوشش قرار دهد، اعم از توليد و نشر كتاب، گامي مقدس دانست و خاطرنشان كرد: كتاب سال حوزه با اقدام خود، زمينه را براي توليد و عرضه آثار فاخر در اين زمينه فراهم مي‌كند و سابقه ده‌ ساله اين همايش نيز به خوبي توانسته است اين بستر را فراهم كند.

شجاعي صائين در قسمت ديگري از سخنان خود درباره نحوه تعامل موسسه خانه كتاب با دبيرخانه همايش كتاب سال حوزه، يادآور شد: همكاري خانه كتاب با دبيرخانه همايش كتاب سال حوزه از سال گذشته آغاز شده و امسال نيز با همكاري‌هاي كارشناسي و همچنين مشاركت در تامين جوايز برگزيدگان تداوم خواهد داشت.

وي ضمن اشاره به فعاليت‌هاي خانه كتاب، از اطلاع‌رساني كتاب‌هاي منتشر شده از طريق سايت موسسه خانه كتاب، انتشار كتاب‌هاي ‌نه‌گانه ماه و راه‌اندازي خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، فعال ‌كردن دبيرخانه‌هاي فرهنگي و داوري در حوزه‌هاي مختلف كتاب شامل كتاب سال جمهوري اسلامي، كتاب فصل، جايزه جلال آل احمد، جايزه پروين اعتصامي و جايزه گام اول، به عنوان برخي از اين فعاليت‌ها ياد كرد.

مديرعامل خانه كتاب اظهار داشت: خانه كتاب با برگزاري جشنواره‌هاي نقد كتاب تلاش كرده فعاليت منتقدان فعال در حوزه كتاب را داوري و ارزيابي كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها