چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
توزیع کتابچه حاوی دعای عرفه و خطبه غدیر در بقاع متبرکه زنجان

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به آماده‌سازی کتابچه‌های متنی دعای عرفه و خطبه غدیر، گفت: این کتابچه‌ها در روز برگزاری دعای عرفه در بقاع شاخص توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: کار آماده‌سازی بقاع متبرکه برای برگزاری نماز عید قربان و برگزاری دعای عرفه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دعای عرفه هر سال یک روز قبل از عید قربان با حضور مردم و مسئولان برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال نیز تمهیدات لازم برای برگزاری این دعا در بقاع و امامزادگان شاخص استان صورت گرفته است و زمان شروع این دعا بستگی به ساعت اعلامی هر بقعه دارد که عمدتا از ساعت 16 عصر آغاز می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به آماده‌سازی کتابچه‌های متنی دعای عرفه و خطبه غدیر افزود: این کتابچه‌ها در روز برگزاری دعای عرفه در بقاع شاخص توزیع می‌شود.

کرمی همچنین از آماده‌سازی 12 بقعه متبرکه استان برای برگزاری نماز عید قربان خبر داد و گفت: امامزاده سید ابراهیم (ع)، زینبیه اعظم، حسینیه اعظم، امامزاده محمد بن ابراهیم (ع) در شهرستان زنجان، بقعه قیدار بن اسماعیل نبی (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) شهر سجاس در شهرستان خدابنده، امامزاده هاشم و عوف (ع) شهرستان طارم، امامزادگان  اسماعیل (ع) زیدالکبیر (ع)، اسحاق (ع) در شهر ابهر و امامزاده یعقوب (ع) شهر صائین قلعه میزبان این مراسم معنوی خواهند بود.

وی افزود: کارت‌هایی که شامل حاوی دعای عید قربان است، در روز برگزاری نماز عید بین نمازگزاران توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به سایر برنامه‌های یپش‌بینی شده اوقاف در عید غدیر و قربان اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع امام و ولایت و خطبه غدیر، برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان و نوجوانان، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، برپایی ایستگاه‌های مشاوره، برگزاری پویش مردمی #یک_کار_خوب_به_عشق_علی(ع) در حسینیه اعظم زنجان از دیگر برنامه‌هایی است که به این مناسبت اجرا می‌شود.

وی همچنین از انجام قربانی و توزیع گوشت آن در میان مردم با کمک خیرین ارجمند خبر داد و گفت:  در تعدادی از امامزادگان نیز قربانی ذبح شده و اطعام غدیریه (غذای گرم و میان وعده) انجام خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها