سه‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
کارگاه‌های فصل تابستان کانون پرورش فکری لرستان آغاز شد

لرستان - با حضور گرم کودکان و نوجوانان لرستانی کارگاه‌های فصل تابستان مراکز کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر لرستان فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، در نخستین‌ روزهای شروع فصل  تابستان، با حضور اعضا، خانواده‌ها و جمعی از مسئولان شهرستان‌های استان، کارگاه‌های فصل تابستان مراکز کانون سراسر استان فعالیت خود را آغاز کردند.
 
محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان درباره آغاز کارگاه‌های فصل تابستان گفت: تابستان فرصت مناسبی است تا ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، برای شکوفایی، پرورش و رشد خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان تلاش مضاعف صورت پذیرد.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به اینکه در کارگاه‌های تابستانی بچه‌ها ضمن به دست آوردن مهارت‌های کلامی، مهارت فردی و اجتماعی و تفکر خرد جمعی، با مطالعه صحیح و هدفمند در مسیر دانایی و آگاهی قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: این کارگاه‌ها در ۴ بخش فرهنگی، هنری، ادبی و علمی فعالیت می‌کنند.
 
محمدی گفت: کارگاه‌های فرهنگی شامل: قصه‌گویی، فن بیان، شعر و قصه، نقالی، شاهنامه‌خوانی، کاردستی، حال خوش زندگی است و  در بخش هنری شامل: طراحی، نقاشی، سفالگری، عکاسی، پویانمایی، خوشنویسی، موسیقی، سرود، هنرهای‌نمایشی، هنرهای بومی و سنتی، کاغذ و تا و کارگاه‌های ادبی شامل: نوشتن خلاق، شعر، داستان‌نویسی، خوانش متون تخصصی و کارگاه های علمی شامل: رباتیک، نجوم، زیست‌شناسی، بازی‌های فکری، چرتکه‌، شطرنج هستند.
 
مدیرکل کانون لرستان با اشاره به اینکه در تابستان امسال ۸ کتابخانه سیار شهری و روستایی در مناطق شهری و روستایی و محله‌های کم‌برخوردار در شهرستان خرم‌آباد، به کودکان و‌ نوجوانانی که دستیابی به مراکز ثابت ندارند خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می‌دهند، عنوان کرد: علاقه‌مندان در گروه‌های سنی «نوباوه» (۴ سال به بالا)، «نوخوان» (۷ سال به بالا)، «نونهال» (۹ سال به بالا)، «نونگاه (۱۲ سال به بالا) و «نوجوان» (۱۵ سال به بالا)  در می‌توانند در کارگاه‌ها حضور داشته باشند.
 
محمدی با بیان اینکه  کارگاه‌های مجازی کانون استان در رشته‌های نقاشی، اوریگامی و حافظ‌خوانی نیز برگزار می‌شوند، افزود: با آغاز فعالیت کارگاه‌های فصل تابستان ۲۰ مرکز ثابت در سراسر لرستان، میزبان کودکان و نوجوانان هم استانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت و استعدادیابی هستند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها