یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
صرف تماشای آثار هنری کمکی به اقتصاد هنرمندان نمی‌کند

زنجان- یک خوشنویس زنجانی با اشاره به اینکه هنرمند برای امرار معاش و تولید آثار نیاز به درآمد خوب و مستمری دارد، اضافه کرد: صرفا تماشای آثار هنری و تعریف و تمجید از آثار یک هنرمند نمی‌تواند مشکلات آن را برای ادامه راه فراهم کند.

حجت‌اله نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: بنده فعالیت هنری خود را از سال 1366 و با حضور در کلاس‌های خوشنویسی آغاز کرده‎‌ام.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین نمایشگاه از آثار خوشنویسی بنده در حوزه نوشتن آیات قرآن کریم و اشعار کتاب‌های شعر برگزار شده است، اضافه کرد: بنده رشته خوشنویسی را بصورت کلاسیک و سنتی ادامه داده و بصورت حرفه‌ای نقاشی خط را برای تولید آثار نمایشگاهی استفاده می‌کنم.

نعمتی با اشاره به اینکه نقاشی خط پنجره‌ای است به سوی یک دنیای نامتناهی اضافه کرد: در نقاشی خط شما می‌توانید با استفاده از عناصر بصری مانند فرم، رنگ و دانش بصری آثاری را خلق کنید که بتواند فارغ از گویش، زبان محلی و ملی با همه ارتباط بصری و حسی برقرار کند.

نعمتی با بیان اینکه یکی از محورهای کاری بنده در تولید آثار ممانعت از کپی‌برداری و تقلید بوده است، افزود: در تولید آثار نیز آنچه که دغدغه ذهنی من بوده باشد و بیشترین تأثیرات روحی را ایجاد کرده باشد به عنوان خمیر مایه آثار قرار می‌شود.

این هنرمند زنجانی با اشاره به اینکه هنرمند برای امرار معاش و تولید آثار نیاز به درآمد خوب و مستمری دارد، اضافه کرد صرفا تماشای آثار هنری و تعریف و تمجید از آثار یک هنرمند نمی‌تواند مشکلات آن را برای ادامه راه فراهم کند آنچه برای یک هنرمند برای تولید آثار فاخر مؤثر و نقش‌آفرین است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد هنری باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد، اضافه کرد: در این حوزه باید دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را در قالب برپایی نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی برای هنرمندان انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها