پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
آغاز به کار کاروان فرهنگی در ازنا / رونمایی ۴۰ عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس در لرستان

لرستان - آغاز به کار کاروان فرهنگی در ازنا و رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس در لرستان عناوین اخبار کوتاه فرهنگی در لرستان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان در آستانه دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع عید غدیر خم کرده است.

این مسابقه از کتاب «پانزده روز با غدیر» تألیف محمد صدری ویژه کارکنان جهاددانشگاهی لرستان برگزار می‏‌شود و به ۱۰ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.
این مسابقه کتابخوانی از ۲۹ خردادماه آغاز شده و تا دهم تیرماه امسال ادامه دارد و علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‎توانند برای ثبت‌نام و دریافت فایل کتاب و پاسخ به سؤالات به نشانی https://www.roytab.ir/ketabkhani۱۴۰۲ مراجعه کنند.

اجرای طرح مجازی «شنبه‌ها با نهج‌البلاغه» در لرستان

معاونت فرهنگی و تبلیغی مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران لرستان اقدام به اجرای طرح مجازی حفظ نهج‌البلاغه برای دومین سال متوالی کرده است.

در این برنامه مجازی حفظ نهج‌البلاغه با عنوان «شنبه‌ها با نهج‌البلاغه» ویژه مجموعه تحت پوشش حوزه‌های علمیه خواهران استان لرستان که در حال اجرا است، هر هفته یکی از حکمت‌های نهج‌البلاغه در گروه مجازی حفاظ نهج‌البلاغه خواهران طلبه لرستان در بستر فضای ایتا شرح و تفسیر می‎شود که از اهداف آن می‎توان به ارتقا سطح دانش تبلیغی خواهران مبلغه و نشر معارف علوی در جامعه اشاره کرد.

آغاز به کار کاروان فرهنگی ازنا

کاروان فرهنگی ازنا با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق محروم شهرستان ازنا شروع به فعالیت کرد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی همچون قصه‌گویی، توزیع کتاب، برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم شهرستان‌های ازنا
با هدف ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و آشنایی نوجوانان با سبک زندگی اسلامی فعالیت خود را در شهرستان آغاز کرده است. 
از دیگر اهداف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا برای اجرای این طرح برخوردار شدن روستاها از برنامه‌های فرهنگی هنری و شناخت ظرفیت‌های مناطق محروم عنوان شده است.

رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب در لرستان

مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان از رونمایی ۴۰ عنوان کتاب همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: این کتاب‌ها در قالب‌های خاطره‌نگاری، زندگی‌نامه، تاریخ شفاهی، شعر، داستان کوتاه، داستان بلند، فیلم‌نامه، نمایشنامه، سفرنامه راهیان نور و... هستند.

وی با اشاره به نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کتاب‌های تولیدی سال ۱۴۰۲  توجه ویژه‌ای به کتاب‌های حوزه روحانیت و بانوان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها