شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷
140 اثر به جشنواره «صدف زخمی» در زنجان ارسال شد

زنجان - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه 140 اثر به این جشنواره ارسال شده است، گفت: بر اساس رای داوران از این بین 14 نفر از شاعران در هفت بخش جشنواره انتخاب و یا شایسته تقدیر شناخته شدند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، سید شمس‌الدین موسوی عصر شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره صدف زخمی با بیان اینکه یکی از راه‌های بیان احساسات شعر است، اظهار کرد: این طرز بیان احساسات تاریخی طول و درازی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از رخدادها در گذر زمان کم اهمیت می‌شود، اضافه کرد: این در حالی است که ارزش و اهمیت دفاع مقدس علاوه بر اینکه کاهش نیافته بلکه روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس رویدادی منحصر به فرد بوده که کهنگی و تکرار ندارد، اضافه کرد: هر روز زوایای جدیدی از این رویداد به نمایش گذاشته می‌شود که باید به آن پرداخته شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه باید از زبان هنر برای نشان دادن زیبایی‌های هشت سال دفاع مقدس استفاده شود، عنوان کرد: در این راه از هنرهای بصری، سینما، موسیقی، تولید کتاب و ... استفاده شود.

موسوی نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت: برگزاری این جشنواره موجب ارتقای فرهنگ دفاع مقدس و آشنایی نسل جوان امروز با آرمان‌ها و اهداف امام راحل و انقلاب اسلامی ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره سبب می‌شود شاعران مستعد و توانمند شناسایی شوند، افزود: تعامل شاعران با یکدیگر و آشنا شدن شاعران با پیشکسوتان شعر دفاع مقدس از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ترغیب شاعران جوان استان زنجان به شعر دفاع مقدس و اتفاقات دوران هشت سال دفاع مقدس را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت: همچنین معرفی الگوی برتر به نسل جوان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه 140 اثر به این جشنواره ارسال شده است، اضافه کرد: بر اساس رای داوران از این بین 14 نفر از شاعران در هفت بخش جشنواره انتخاب و یا شایسته تقدیر شناخته شدند.

دوازدهمین دوره جشنواره صدف زخمی در رشته‌های شعر دفاع مقدس، شعر دفاع با مضامین عاشورایی، شعر مقاومت ملل کشورهای اسلامی، شعر دفاع و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع و جنگ‌نرم، شعر دفاع در خوزه کودک و نوجوان، و نقش زنان در دفاع مقدس برگزار شد.

طبق فراخوان اعلام شده، پس از پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 140 اثر به این جشنواره رسیده بود که پس از مرتب‌سازی به صورت کدبندی شده در اختیار داوران قرار گرفت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها