پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
کتاب «شاه اسماعیل گستره تفکرات و فتوحات» رونمایی شد / افتتاح کتابخانه دلفان نیازمند 9 میلیارد تومان اعتبار

لرستان - رونمایی از کتاب «شاه اسماعیل گستره تفکرات و فتوحات» و افتتاح کتابخانه دلفان نیازمند 9 میلیارد تومان اعتبار، عناوین اخبار کوتاه فرهنگی لرستان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، در مراسمی با حضور سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، نادر بیرانوند به عنوان سرپرست جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌آباد معرفی و از خدمات حسین فلاح‌کردی تقدیر شد.

گفتنی است نادر بیرانوند از کارکنان با سابقه کتابخانه‌های عمومی بود و همچنین حسین فلاح‌کردی نیز مدتی قبل به عنوان سرپرست حراست کتابخانه‌های عمومی استان منصوب شد.
 
کتاب «شاه اسماعیل گستره تفکرات و فتوحات» در الشتر رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «شاه اسماعیل گستره تفکرات و فتوحات» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الشتر و انجمن پیشکسوتان شعر و داستان با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، ادبیان و شاعران، در محل مجتمع فرهنگی هنری ولایت الشتر برگزار شد.

«شاه اسماعیل گستره تفکرات و فتوحات» در 383 صفحه از سوی انتشارات سنگ‌نوشته خرم‌‌آباد به بازار نشر عرضه شده است.
 

دانشگاه لرستان در فهرست ۱۱۵ دانشگاه پُر استناد برتر دنیا قرار گرفت

بر پایه خبر و اطلاعات کسب‌شده از معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، گزارش پراستنادهای برتر دنیا از سوی جدیدترین شماره دوماهنامه پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) منتشر شده است.تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایرانی در این گزارش از تعداد ۱۱۲ مورد در سال گذشته به ۱۱۵ مورد در سال جاری افزایش یافته است.

دانشگاه لرستان نیز در طبقه‌بندی دانشگاه‌های جامع کشور در جمع ۱۱۵ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی ایرانی پُراستناد برتر دنیا (ESI)  قرار گرفت. بر اساس این گزارش، ایران در کشورهای اسلامی، بعد از ترکیه، رتبه دوم را در بین کشورهای اسلامی در شاخص پراستنادهای برتر، کسب کرده است. ایران در گزارش پراستنادهای برتر(ESI)، در رتبه ۱۴ دنیا قرار گرفته است.
 
افتتاح کتابخانه دلفان نیازمند 9 میلیارد تومان اعتبار

اصغر قهرمانی فرماندار دلفان در بازدید از روند ساخت دومین کتابخانه در شهر نورآباد، اظهار کرد با توجه به جمعیت شهر نورآباد تسریع در ساخت کتابخانه دوم باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار دلفان با اشاره به پیشرفت ۶۱ درصدی پروژه کتابخانه نورآباد گفت: تا این مرحله پنج میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل این پروژه کتابخانه‌ای ۹ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است که در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

همایش شعر و ادب سبزاندیشان با حضور هنرمندان پلدختر و معمولان برگزار شد

به مناسبت گرامی‌داشت هفته محیط زیست، همایش شعر و ادب سبزاندیشان شهرستان پلدختر، با حضور جمعی از مسئولان، شاعران، هنرمندان، اعضای هیات کوهنوردی و  دوستداران محیط زیست در سالن کنفرانس مرکز بهداشت و درمان پلدختر برگزار شد.

این همایش با همت و همکاری انجمن شعر و ادب تاف، اداره‌ حفاظت از محیط زیست، اداره‌ فرهنگ و ارشاد و مرکز بهداشت و درمان پلدختر برگزار شد که شاعران و هنرمندان پلدختر و معمولان به اجرای آثار خود با محوریت حفاظت از محیط زیست پرداختند.
 
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها