چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
تشکیل 750 کلاس قرآنی برای حفظ، آموزش و روخوانی قرآن‌کریم

زنجان-رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: به مناسبت ایام تابستان، 750 کلاس قرآنی برای حفظ، آموزش و روخوانی قرآن‌کریم تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام حمید حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با توجه به ظرفیت اداره کل تبلیغات اسلامی در حوزه موسسات قرآنی، برنامه‌های اوقات فراغت نیز با محوریت همین مراکز برگزار می‌شود.

وی از آمادگی 40 موسسه و 200 خانه قرآنی در استان برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت خبر داد و افزود: خوشبختانه با پیگیری صورت گرفته همه نقاط استان از مناطق محروم تا شهری تحت پوشش این برنامه‌ها قرار خواهند گرفت.

حسنی با بیان اینکه ۷۵۰ کلاس در مقاطع مختلف سنی و با عناوین مختلف در تابستان تشکیل خواهد شد، گفت: از مهمترین این کلاس‌ها می‌توان به کلاس‌های آموزش روخوانی و روانخوانی، آموزش تجوید، آموزش مفاهیم و آموزش حفظ در همه مقاطع سنی اشاره کرد.

وی ادامه داد: کلاس‌های آموزش صوت و لحن، آموزش احکام، تدبر در قرآن کریم، کلاس‌های تفسیر قرآن کریم و همچنین دوره‌های تخصصی و تربیت کادر متخصص نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام تابستان اجرا می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: برگزاری برنامه‌های اردویی و نشست‌های بصیرتی نیز در حاشیه کلاس‌ها و فعالیت‌های آموزشی نیز طی تابستان اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش مسائل دینی و قرآنی به نوجوانان و کودکان گفت: ایام تابستان فرصت مناسبی برای آموزش مسائلی دینی و اعتقادی است.

حسنی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های تابستانی موضوع حفظ قرآن کریم توسط شرکت‌کنندگان هم دنبال می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه استان زنجان در این حوزه جزو استان‌های مطرح کشوری است.

وی همچنین از برگزاری کلاس آموزشی قرآن تقلیدی خبر داد و گفت: این کلاس‌ها با هدف آموزش حفظ و تقویت قرائت شرکت کنندگان در این کلاس‌ها و با محوریت تمرین سوره ضحی استاد منشاوی برگزار و در پایان دوره به قبول شدگان در دوره گواهی مربوط اعطا می‌شود.

حسنی به سایر برنامه‌های این اداره کل در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: با همکاری حوزه هنری دوره آموزشی عکاسی هیأت برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: به منطور توانمند سازی رسانه هیئات مذهبی و علاقمندان به عکاسی، دوره آموزشی عکس هیـئت ویژه برادران همراه با اعطای گواهی با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و حوزه هنری استان برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها