یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
پیشرفت 60 درصدی باغ موزه دفاع مقدس زنجان

زنجان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: پروژه ساخت موزه دفاع‌مقدس استان زنجان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در هفته دفاع‌مقدس فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: باغ موزه دفاع مقدس آیینه تمام نمای ایثارگری استان زنجان است که باید بیانگر ایثارگری ۶۶ هزار ایثارگر رزمنده ۳ هزار و ۵۳۵ شهید باشد.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰۰هزار رزمنده در جنگ از استان زنجان در دفاع مقدس حضور داشتند که طبق آمار بیش از 100 هزار سند از آنها گردآوری شده است که در موزه به نمایش گذاشته خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه باغ موزه فقط موزه نیست بلکه یک مجموعه فرهنگی و مطالعاتی با ابعاد ملی و بین‌المللی است، اضافه کرد: این باغ موزه در بخش‌های مختلف در حال ساخت است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان افزود: پروژه ساخت موزه دفاع‌مقدس استان زنجان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در هفته دفاع‌مقدس فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: فاز اول مجموعه یعنی قسمت ادرای و اسناد و کتابخانه است در هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود و فاز دوم که موزه و نگارخانه ها است سال آینده افتتاح می‌شود.

باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس زنجان سال ۸۹ در منطقه گردشگری گاوازنگ در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار کلنگ زنی شد و از آن زمان تاکنون این مجموعه با ارزش فرهنگی آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و پشیرفت فیزیکی آن در طی 13 سال فقط 60 درصد است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها