یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
لزوم الگوبرداری از رفتار و منش امام (ره)

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) بر لزوم الگوبرداری از رفتار و منش امام (ره) تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگاری خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، حجت‌الاسلام رضا حاجتی ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در زنجان گفت: در زمان رحلت امام خمینی ۳۰۰ خبرنگار از سراسر جهان به ایران آمدند.

وی با اشاره به اینکه دلیل حضور آن همه خبرنگار خارجی در ایران مخابره کردن راه و رسم امام راحل به جهانیان بود، اضافه کرد: تشییع پیکر امام خمینی (ره) با حضور بیش از 10 میلیون نفر برگزار شد و خبرنگاران خارجی با دیدن این حجم از جمعیت شوکه شدند.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در نیویورک برای پاسداشت یکصدمین سالگرد یک نشریه محلی افزود: در آن نمایشگاه عکس‌های 100 سال اخیر به نمایش گذاشته شده بود که از ایران هم عکس مراسم تشییع پیکر امام خمینی (ره) بود.

حاجتی با بیان اینکه دستورالعمل آمریکا و اروپا سانسور امام و قیام ایشان بود تا مردم ایشان را نبینند و هیچ شناختی نسبت به ایشان نداشته باشند، اضافه کرد: آنها می‌دانستند که شناخته شدن امام برایشان خطرناک خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پس از اولیا و معصومین، امام(ره) تنها فردی بود که جامعیت داشت، اضافه کرد: به همین خاطر تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان با دیدن چهره امام موحد، مسلمان و شیعه شدند.

حاجتی با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم امام(ره) تنها کسی بود که در مقابل آمریکا ایستادگی کرد، اضافه کرد: امام تنها کسی بود که با لحنی تحقیرآمیز با آمریکا صحبت کند و همین جرات ایشان و پشتوانه مردم و کمک خداوند موجب شد که انقلاب به پیروزی نائل آید.

وی با بیان اینکه دلیل زنده ماندن یاد و خاطره امام راحل این است که ایشان هیچ وقت به بن بست نرسیده و استرسی به خود راه ندادند، اضافه کرد: باید از رفتار و منش ایشان الگوبرداری شود.

گفتنی است، کتاب عصر امام خمینی (ره) نوشته حجت‌الاسلام رضا احمدی اخیرا به چاپ بیست و دوم رسیده است.

این کتاب در چهار بخش تألیف شده است؛ در بخش اول با عنوان «شخصیت و عصر امام خمینی (ره)» نویسنده به بیان شخصیت امام خمینی (ره) از نگاه حضرت آیت الله خامنه ای و علمای ربانی پرداخته، حماسه امام خمینی (ره) را تشریح کرده، ویژگی‌های عصر امام خمینی (ره) از نگاه امام و مقام معظم رهبری (تجدید حیات دینی و معنوی انسان معاصر، بطلان نظریه‌های ضد دینی و برائت جهانی از عقاید الحادی) برشمرده و عصر امام خمینی (ره) در نگاه صاحب نظران مسلمان (آیت الله مصباح یزدی، پرفسور حمید مولانا، احمد هوبر و محمد لنسل را به رشته تحریر درآورده است.

«عصر امام خمینی (ره) نهضت عظیم اسلام گرایی» عنوان چهارمین و آخرین بخش از کتاب مذکور است که در آن نویسنده امام خمینی و خیزش جهانی اسلام را بیان کرده و نهضت جهانی اسلام و وحشت استکبار را مورد تأکید قرار داده و روند اسلام خواهی در جوامع غربی را مورد بررسی قرار داده و اعتراف صاحب نظران غربی به توانمندی و جامعیت اسلام را تبیین کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها