شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
٣ هزار کردستانی راهی مرقد مطهر امام راحل شدند

 کردستان - معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اعزام سه هزار کردستانی برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) گفت: زائران امروز با ۱۳۰ دستگاه اتوبوس، به تهران اعزام شدند.

سرهنگ حمید شعبانی، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد:  هفت سال اخیر به خاطر شیوع کرونا و ماه رمضان، امکان حضور زائران در استان‌ها برای شرکت در مراسم سالگرد امام راحل وجود نداشت اما امسال این زمینه فراهم است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه استانی و برگزاری جلسات هماهنگی اعزام زائران گفت: در همین راستا زمینه اعزام سه هزار نفر با 130 دستگاه اتوبوس فراهم شد تا کاروانی خوب و اعزام باشکوهی داشته باشیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه اعزام زائران از ۲ محور انجام می‌شود، اضافه کرد: زائران شهرستان‌های بانه، سقز و بیجار از مسیر زنجان، قزوین، تهران و سایر شهرستان‌ها از محور همدان، ساوه، تهران به حرم امام (ره) اعزام شدند.

سرهنگ شعبانی یادآور شد: تلاش کردیم زائران اعزامی به حرم امام راحل از بین جوانان، نوجوانان، اقشار مختلف مردم و کسانی باشد که تاکنون در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی نکرده اند.

وی با بیان اینکه متولی اعزام این تعداد زائر، قرارگاه شهید فهمیده در استان با مسئولیت سپاه است، افزود: همراه هر کاروان اکیپ بهداشتی و پلیس راه حضور دارد و ۲۰۰ نفر از عوامل اجرایی سپاه، کاروان ها را در اعزام به حرم مطهر امام خمینی(ره) همراهی می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان هدف از شرکت زائران در مراسم سالگرد رحلت امام را آشنایی با تفکرات بنیانگذار انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد امام راحل، همواره زوایای زندگی امام خمینی (ره)را برای اقشار مختلف مردم تبیین می کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها