چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
کلینیک تخصصی خواندن در استان زنجان افتتاح می‌شود

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با بازسازی کتابخانه سهروردی، نخستین کلینیک خواندن در این کتابخانه راه‌اندازی می‎شود.

محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: اداره کل کتابخانه‎‌های عمومی استان زنجان در راستای ارتقا و افزایش نقش کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های متعددی در این مراکز اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه کتابخانه‌های عمومی دیگر صرفا محلی برای امانت‌دهی کتاب نیست، اضافه کرد: امروزه خدماتی شامل پیک کتاب، میز مرجع مجازی، ساختکده‌های موضوعی، تالار علم وخلاقیت، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، سمینارهای مختلف در حوزه کسب و کار و مطالعه نیز در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌‎‎شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به برگزاری سمینار کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی افزود: با برگزاری چنین کارگاه‌هایی کتابخانه‌های مستعد به ویژه کتابخانه‌های روستایی به مرحله کسب درآمد رسیده‌‎اند.

رضاخانی از طرح جدید کتابخانه‌های عمومی در قالب کلینیک تخصصی خواندن نیز خبر داد و گفت: این کلینیک با هدف تبیین موضوع درست خواندن آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه درصد قابل توجهی از افراد بویژه دانش‌‌آموزان دچار اختلالات خواندن هستند، اضافه کرد: در همین راستا نسبت به بازسازی کتابخانه سهروردی و افتتاح کلینیک خواندن در این کتابخانه اقدام خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به ساز و کار کلینیک خواندن افزود: در این مرکز تخصصی تلاش می‌شود با  بهره‌گیری از افراد متخصص، تمرکز و توجه افراد تقویت شده و درست خواندن به آنها آموزش داده شود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها