جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۴
آثار شاعران همدان رونمایی شد

نشست اصحاب فرهنگ و هنر همدان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار و آثار شاعران همدان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در همدان، نشست اصحاب فرهنگ و ادب استان همدان با حضور مسئولان و اهالی فرهنگ و ادب در نمایشگاه کتاب1402 برگزار شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این برنامه با تأکید بر اینکه همدان دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی درخشانی است، گفت: این استان ادبا و شاعران برجسته‌ای دارد که مایه افتخار و آبروی فرهنگ و ادب این سرزمین هستند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه محفل‌های ادبی اهالی فرهنگ و ادب همدان باید گسترش یابد، تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از رویدادهای مهم و بزرگ فرهنگی کشور است که مورد استقبال مردم قرار گرفته و برگزاری این برنامه در حاشیه نمایشگاه، فرصت مناسبی برای ظرفیت‌های فرهنگی همدان است و باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برگزاری این برنامه قدردانی کنیم.

در ادامه این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، مسعود ویژه هم با بیان اینکه عالمان، ادیبان، شاعران و مفاخر همدان همواره در آسمان این سرزمین می‌درخشند، گفت: توجه به مقوله پاسداشت و بزرگداشت مفاخر حوزه‌های مختلف از جمله برنامه‌هایی است که در این اداره کل همواره مد نظر بوده است.

خوانش شعر توسط شاعران استان از دیگر بخش‌های این برنامه بود و در ادامه آثار تعدادی از مولفان همدانی رونمایی شد.

دو مجموعه شعر با عنوان های «رستن‌گاه» و «مثبت منفی من» از سیده زهرا جلیلی، مجموعه اشعار سیما نوروزی با عناوین «طعم گس دلهر» و «رویاهای خام من»، مجموعه آثار اعظم شکوری با عنوان «شاعری بر سطرها راه می رود» و «کاشفان معنا و سایه»، مجموعه دوبیتی «تلاطم‌های دل» از اسماعیل صبوری رقیق، مجموعه شعر «شاخه‌ی اندوه من» از فاطمه سلیمانی مهر، دو مجموعه از آثار امید مرادی با عنوان «وقتی نگاه کرد» و «شرح حال من»، مجموعه شعر مسعود حیدری با عنوان «پلک‌های مضطرب» و «کابوس دارکوب‌ها» و مجموعه رباعی «ازجهانی دیگر» اثر امیر نادر بیگی در این برنامه رونمایی شد.

آثار این شاعران که همگی عضو انجمن ادبی شهید آوینی همدان هستند، توسط انتشارات شانی _انتشارات تخصصی شعر و داستان_ منتشر شده است.

میثاق گودرزی مدیرکل اسناد ملی و کتابخانه غرب کشور، لیلا نظری گیلانده نویسنده کتاب حاج جلال، مهدی دهقان نیری مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه جام جم، احمدرضا احسانی مشاور برنامه ریزی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، هادی شیرمحمدی معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، جمعی از همکاران این اداره کل و اهالی فرهنگ و ادب استان در این برنامه حضور داشتند.

پس از این مراسم اهالی فرهنگ و ادب استان از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها