چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
نمایشگاه کتاب نقش زیادی در ارتقای سطح مطالعه و آگاهی جامعه دارد

نویسنده و فیلمنامه‌نویس ایلامی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب، نقش بالایی در ارتقای سطح مطالعه و آگاهی افراد جامعه دارد.

ميعاد مهدی صفری به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: بی‌تردید برگزاری نمایشگاه کتاب  نقش والایی در ارتقای سطح مطالعه و آگاهی افراد جامعه دارد و امیدوارم نمایشگاه‌های استانی هم با توجه به شرایط آب و هوایی مناطق مختلف کشور با زمان بندی مناسب در طول سال، در همه استان ها دائر شود.
 
وی درخصوص تاثیر نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بر معرفی آثار تازه ادبیات گفت: با توجه به بازدید و استقبال پرشور مردم از نمایشگاه، آثار تازه منتشرشده، همراه با دیگر آثار در معرض دید و سنجش مخاطبان قرار می گیرند و این امر باعث سهولت دسترسی دوستداران کتاب به این آثار می شود.
 
وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب 1402  فرصت بی‌نظیری برای خرید کتاب و حمایت مادی و معنوی از صاحبان آثار تازه منتشرشده ادبیات فراهم می آورد.
 
نویسنده فیلمنامه سفیددستان بهشتی ادامه داد: ناشران باید مخاطبان و بازار هدف خود را به خوبی شناسایی کرده و از راه های مختلف همچون فضای مجازی، سایت، رسانه و... آدرس غرفه و کتاب‌های منتشرشده خود را به صورت گسترده اطلاع رسانی کرده و ضمن تبلیغات برای معرفی آثار، خلاصه و چکیده ای از کتاب ها را در معرض دید قرار دهند تا مخاطب بتواند در کمترین زمان ممکن، کتاب مورد نظرش را تهیه کند.
 
صفری ادامه داد: ناشران با دعوت از نویسندگانی که آثارشان را منتشرکرده اند، ضمن احترام به شخصیت نویسنده، باعث دیدار و آشنایی مولف با مخاطبان و معرفی بی واسطه آثار و در صورت امکان زمینه نقد و بررسی کتب را فراهم کنند.
 
وی با اشاره به نقش نمایشگاه در بالا بردن سرانه مطالعه در جامعه گفت: با توجه به گستردگی کمی و کیفی آثار ارائه شده در ژانرهای مختلف ادبی، هنری، آموزشی، علمی، تاریخی، اجتماعی، سیاسی، پزشکی و... نمایشگاه می‌تواند پاسخگوی نیازها و سلایق مختلف مردم برای تهیه کتاب‌های موردنظر خود و مطالعه آنها باشد و بی‌شک نقش مهمی در بالابردن سرانه مطالعه در میان جامعه ایفا خواهد کرد.
 
به گزارش ایبنا سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است.» از 20 تا 30 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) در دو بخش حضوری و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها