دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
گرانی کاغذ دغدغه بسیاری از ناشران است

محمدرضا پورابراهیمی با استقبال یاسر احمدوند از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد و گرانی کاغذ را اصلی‌ترین دغدغه‌ ناشران دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یکشنبه (بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه) از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد و با تعدادی از ناشران و غرفه‌داران نمایشگاه کتاب در خصوص مسائل این حوزه گفت‌وگو کرد. 
 
محمدرضا پورابراهیمی در دیدار با یاسر احمدوند، رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از زحمات دست‌اندرکاران نمایشگاه تشکر کرد و با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: گرانی کاغذ یکی از دغدغه‌های اساسی ناشران است که هزینه‌ آن‌ها را بالا برده‌است. امیدواریم این مشکل حل شود تا هزینه تولید کتاب کاهش یابد.
 
رئیس نمایشگاه کتاب در ادامه گزارشی از وضعیت نمایشگاه این دوره به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و گفت: بخشی از مشکل گرانی کاغذ مربوط به بالا رفتن قیمت ارز است و این موضوع تامین کاغذ را با مشکل مواجه کرده است.
  
به گزارش ایبنا؛ به نقل از ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، احمدوند با اشاره به اهمیت تامین کاغذ برای تولید کتاب گفت: برای حل این مشکل سعی کردیم تولید داخلی کاغذ را افزایش دهیم و بخشی از نیاز داخل را با هزینه حدود یک چهارم کاغذ وارداتی تامین کنیم. تولید کاغذ مازندران قبل از این دولت حدود صفر بود اما سال گذشته میزان تولید کاغذ در کشور به ۴۰ هزار تن رسیده است. این میزان تولید باعث شده که حدود ۷۰ درصد نیاز کتاب‌های آموزشی و ۲۰ درصد از نیاز حوزه نشر و مطبوعات از محل تولید داخلی تامین شود. 
 
سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به صورت مجازی در kebab.ir  ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها