چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
لزوم هدفمند کردن برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان زنجان بر لزوم هدفمند کردن برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری تاکید کرد.

بهرامعلی حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به وضعیت هنر در استان زنجان گفت: قبل از سال 140 فعالیت هنرمندان در استان بسیار پراکنده بود که با راه‌اندازی خانه کاریکاتور قدری این فعالیت‌ها منسجم شد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری و حمایت حوزه هنری استان امکان فعالیت هنرمندان جوان فراهم شده است، اضافه کرد: امیدواریم با شبکه‌سازی در این حوزه شاهد اعتلای هنر در استان باشیم.

حمیدی یکی از دلایل ضعف هنر در استان را نداشتن آنچنانی دغدغه فرهنگی از سوی دستگاه‌های مرتبط اعلام کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود که از ظرفیت هنرمندان استفاده شود.

چهره هنر انقلاب اسلامی استان زنجان با تأکید بر هدفمند کردن برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری افزود: برگزاری جشنواره‌های تکراری و عدم استفاده از افراد دارای استعداد که در جشنواره‌ها شناخته می‌شود، یک ایراد در این عرصه هنر محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر تلاش در راستای اعتلای ارزش‌ها با استفاده از زبان هنر بیان کرد: در این راستا برنامه‌هایی در خانه کاریکاتور پیش‌بینی شده است که با همکاری و حمایت حوزه هنری انجام خواهد شد.

حمیدی با اشاره به اینکه خانه کاریکاتور برای شناسایی و کشف استعدادها برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره را در دستور کار دارد، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌ها و دوره‌های ویژه هنرمندان نیز برای دور هم جمع کردن آنها در برنامه‌های سال جاری پیش‌بینی شده است.

بهرامعلی حمیدی فارغ‌التحصیل رشته گرافیک بوده و کار خود را با طراحی کاریکاتور و فعالیت در روزنامه‌های محلی زنجان و سپس با روزنامه‌های کشوری آغاز کرده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها