شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
برگزاری جشنواره مجازی قرآن کریم در زنجان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از برگزاری جشنواره مجازی قرآن کریم در دو بخش هنری و فرهنگی در این استان خبر داد.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به اینکه بخش هنری در قالب عکاسی برگزار می‌شود، افزود: عکاسی با تلفن همراه با موضوعات سفره افطار، شب‌های قدر، نماز جماعت در منزل و مسجد، حال و هوای سحر، مناجات و راز و نیاز، راهپیمایی روز جهانی قدس و نماز عید سعید فطر است که شرکت‌کنندگان باید حداکثر پنج عکس با این موضوعات ارسال کنند.

اسلامی گفت: بخش فرهنگی نیز در قالب حفظ و تلاوت تحقیق و تقلیدی و ترتیل قرآن کریم به مدت سه تا پنج دقیقه، مولودی‌خوانی و شعرسرایی سالروز میلاد کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع)، مرثیه‌خوانی ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع)، سرود، تواشیح، اذان‌گویی، قصه‌گویی، مقاله‌نویسی، شعر، ذکر خاطرات شهدا مرتبط با نماز و روزه و قرآن، نقاشی، خوشنویسی سوره قدر و اسامی خدا، دل‌نوشته با موضوع ماه مبارک رمضان و نامه‌ای به امام زمان(عج) برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه شرکت در این مسابقه بزرگ و جشنواره مجازی برای همه هنرمندان و علاقه‌مندان آزاد است و محدودیت سنی ندارد، اضافه کرد: به نفرات اول هر بخش 15 میلیون ریال، نفرات دوم 10 میلیون ریال و نفرات سوم 5 میلیون ریال جایزه تعلق می‌گیرد.

وی افزود: جلسات داوری آثار و مراسم اهدای جوایز و تقدیر از برگزیدگان، بعد از ماه مبارک رمضان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی برای گردآوری آثار برتر گفت: آثار مربوط به قصه‌گویی، مقاله‌نویسی، شعر سرایی، دلنوشته و مناجات با خدا در قالب یک کتاب به چاپ خواهد رسید.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در ادامه به سایر برنامه‌های کانون مساجد در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: هفته گذشته ۴۰ نفر از مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان که اقدام به راه‌اندازی پایگاه قرآنی در مسجد کرده بودند به نمایشگاه قرآن اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در دستور کار کانون مساجد خواهد بود، اضافه کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان کانون‌های مساجد به این هدف نائل شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها