دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
آیین رونمایی از کتاب «ستاره سهیل» در بوشهر برگزار می‌شود

کتاب «ستاره سهیل؛ زندگی و مبارزات شهید حاج قاسم هندی‌زاده» به قلم کفایت هندی‌زاده که از سوی نشر «پلاک عشق» منتشر شده‌است، در آیینی در بوشهر رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، کتاب «ستاره سهیل؛ زندگی و مبارزات شهید حاج قاسم هندی‌زاده» به قلم کفایت هندی‌زاده در تازه‌ترین نشست محفل ادبی شعر و آفتاب با حضور نویسنده این اثر، ساعت 10 روز چهارشنبه، 16 فروردین در سالن «نیمای جنوب» کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر رونمایی می‌شود.

 آیین رونمایی از این کتاب به دبیری مجید عابدی، شاعر بوشهری برگزار خواهد شد. در این برنامه، کتاب «ستاره سهیل؛ زندگی و مبارزات شهید حاج قاسم هندی‌زاده» از سوی ماشاءالله عالی‌حسینی، منتقد ادبی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایبنا، شهید قاسم هندی‌زاده از شهدای دفاع مقدس استان بوشهر است. وی در سال 1326 در بوشهر در خانواده‌ای فقیر و کشاورز دیده به جهان گشود. هندی‌زاده در شش سالگی به مدرسه رفت؛ اما به‌دلیل مشکلات اقتصادی موفق به ادامه تحصیل نشد و به شغل بنایی و سنگ‌بری روی آورد.

شهید هندی‌زاده بعد از مدتی به‌طور پیمانی در اداره فرودگاه هواپیمایی کشوری به‌عنوان خدمت‌گذار استخدام شد و به‌عنوان راننده در فرودگاه مشغول به فعالیت شد. او در سال 1346 ازدواج کرد. شهید پس از مدتی از فرودگاه استعفا داده و در سال52 در سازمان تامین اجتماعی استخدام شد. وی از مخالفان جدی حکومت پهلوی بود، از این‌رو، در جریان پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزات حضوری فعال داشت. وی در زمان دفاع مقدس در سال  1360به جبهه‌ها نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در سال 1362  به درجه رفیع شهادت نائل شد.

در بخشی از وصیتنامه شهید قاسم هندی‌زاده آمده است: «خطاب به برادران و هم‌محله‌ای‌هایم می‌گویم که برادران وحدت را حفظ کنید در نماز جمعه و جماعت شرکت کنید و دعا برای ظهور حضرت حجت را و امام و رزمندگان را فراموش نکنید و به خانه شهدا و جانبازان سر بزنید. آرزویم این است خداوند لطف کند و خریدار جان من شود و اگر لیاقت داشته باشم شهید شوم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها