پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کلنگ طرح توسعه کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء(ص) در شهرستان اشنویه به زمین زده شد

عملیات اجرایی طرح توسعه فضای فیزیکی کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء(ص) اشنویه با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان این شهرستان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی و با هدف اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به اشنویه، عملیات اجرایی پروژه توسعه فضای فیزیکی ساختمان کتابخانه خاتم الانبیا‌(ص) شهرستان اشنویه با حضور رضا ابراهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی؛ عبداله مددی، مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان‌غربی؛ خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ حاج ماموستا عباس رسولی، امام جمعه شهرستان؛ سید علی ترابی، فرماندار؛ انور سعیدی، شهردار؛ مسلم امینی، رئیس شورای شهر و جمعی از مسئولان این شهرستان، چهارشنبه‌(19 بهمن‌ماه) کلنگ‌زنی شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر بابت حضور مسئولین استانی و شهرستان و پیگیری‌های به عمل آمده برای طرح توسعه فضای فیزیکی کتابخانه، به گزارشی از وضعیت و نیازمندی‌های کتابخانه‌های موجود شهرستان اشنویه پرداخت.

وی ادامه داد: شهرستان اُشنویه دارای دو باب کتابخانه عمومی است و با اجرای این طرح و توسعه بخش مخزن و سالن مطالعه، زیربنای کتابخانه خاتم الانبیا این شهرستان به 522 متر مربع افزایش خواهد یافت. اعتبار صرف شده در این طرح  10 میلیارد ریال است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: با وجود گسترش فضای مجازی و دستگاه های ارتباط جمعی هیچگاه جایگاه کتاب دچار خدشه نخواهد شد چراکه کتاب همواره از یک جایگاه ویژه و ارزشمندی برخوردار است.

معصومی با بیان اینکه کتابخوانی باید از دوران کودکی با استفاده از کتاب های تصویری جذاب و کم حجم در خانواده شروع شود، گفت: باید رابطه بین پیشرفت در کشورهای توسعه یافته و مطالعه را به مردم جامعه ما اطلاع‌رسانی کرد تا بدانند پیشرفت در جامعه از بازار نشر می‌گذرد.

سید‌علی ترابی، فرماندار شهرستان اشنویه نیز در این مراسم گفت: امیدواریم فرهنگ کتاب و کتابخوانی و میزان گرایش به مطالعه به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه بیش از پیش روند رو به رشدی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها