چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
شهرک‌های چاپ؛ راه نجات از مرگ مصنوعی

مصطفی تینای تهرانی، پیشکسوت صنعت چاپ معتقد است؛ راه نجات از مرگ مصنوعی هنر صنعت چاپ، گرفتن امتیاز ایجاد شهرک‌های صنعتی چاپ با ویژگی‌های مخصوص مناطق آزاد است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مصطفی تینای طهرانی، پیشکسوت صنعت چاپ؛ «راه نجات از مرگ مصنوعی هنر صنعت چاپ با ویژگی‌های خاص و مزیت‌های منحصر به فرد می‌طلبد که با خرد و همت جمعی همچنین استفاده بهینه از مزیت‌های موثر و کاربردی (هم‌افزایی) خود را به افق روشن آینده این صنعت خود را برساند.
 
صنعت دانش‌بنیان و سرمایه‌بر چاپ می‌طلبد که از فرصت‌های اقدام جمعی اهالی سود برده و با راهیابی به بازارهای جهانی و گرفتن جایگاه واقعی و شایسته برای فناوران هنرمند صنعت چاپ ایران، آرزوهای نسل جوان و فرهیخته این صنعت که کسب مقام اول و گرفتن جایگاه قطب منطقه را تحقق بخشند.
 
یکی از فرصت‌هایی که نباید از آن غافل شد و امتیازی برای صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران است، گرفتن امتیاز ایجاد شهرک‌های صنعتی چاپ با ویژگی‌های مخصوص مناطق آزاد است. این ویژگی نیاز امروز صنعت چاپ و بسته‌بندی را برای کسب مقام اول منطقه بالقوه را فراهم می‌کند و این مهم با همت  تلاش دلسوزان و به صورت اقدام جمعی میسر است.
 
مطالعات لازم برای ایجاد چنین شهرکی با ویژگی‌های خاص و در سطح و کلاس یک شهرک بین‌المللی طی سالیان اخیر انجام شده و اقدام جدی و موثر دلسوزان این صنعت، لازمه تحقق آن و نجات از رکود روزافزون فعلی است.
 
می‌توان گفت که داستان کبوتران افتاده در دام در کتاب‌های فارسی کودکان و همت همگی آنان برای برداشتن دام، وضعیت حال و روز امروز اهالی این هنر صنعت است، همراهی صنعت نشر و صنایع همگام و مکمل صنعت چاپ در این حرکت جمعی و دارای ارزش افزوده، بسیار موثر است.
 
به امید همدلی، همیاری و همیت اهالی این صنعت برای دست یافتن به تحقق رویاهای جوانان فعال و فرهیخته و نیز پیشکسوتان بزرگ رنج  کشیده این هنر صنعت و یافتن جایگاه واقعی آن در منطقه.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها