یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
مجموعه ۱۲ جلدی «یک قصه، یک حدیث»

کتاب‌های پروانه (گروه کودک و نوجوان به‌نشر) مجموعه ۱۲ جلدی «یک قصه یک حدیث» را به صورت مصور برای گروه سنی نوخوان (+۷ سال) منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ زندگی با برکت و زیبای امام رضا (ع) پر از نکته‌های آموزنده است که مطلع شدن از آنها بویژه برای کودکان می‌تواند جذاب و مفید باشد. مجموعه «سلام بر گل نجمه» سعی می‌کند با قصه‌های خود این نکات را به کودکان نشان دهد. در این مجموعه، نویسندگان متعددی قصه‌های زیبایی نوشته‌اند که درباره زندگی امام رضا (ع) است.

این مجموعه از ۴۰ کتاب تشکیل شده است که دسته‌بندى‌هاى متفاوتى دارند. تعدادى از جلدها درباره زندگى امام رضا (ع) و بخشی نیز درباره احادیث مرتبط با حضرت است که داستان‌هایى امروزى بر اساس آنها نوشته شده و چند جلد هم درباره فلسفه و چیستى زیارت است. همچنین موضوع تعدادی از آثار را مکان‌ها و آثار و بناهاى داخل حرم مطهر رضوی تشکیل می‌دهد. این مجموعه در حقیقت مى‌خواهد یک کتاب ۴۰ جلدى کامل و جامع در معرفى امام رضا (ع) از همه جهات به کودکان باشد؛ چه از جهت سبک زندگى و سیره حضرت و چه سخنان و اندیشه ایشان و نیز تأثیرات زیارت این امام همام.

در ادامه توضیح وضعیت این مجموعه باید گفت که مجموعه ۵ جلدی «قصه‌هاى مامان‌جونى و زیارت»، مجموعه ۱۲ جلدی «یک قصه یک حدیث» و «قصه‌های مثل ماه» منتشر شده است. کتاب‌های «به دنبال آب بروید»، «فردا عید است»، «صبح روز هفتم»، «قصه یک پیراهن»، «کسى که از او خجالت نمى‌کشیدم»، «گنجشک به امام چه گفت»، «دست‌هاى مهربان»، «آرزوى مادربزرگ‌»، «با هم غذا مى‌خوریم»، «مزد کارگرها»، «مثل ماه و شکوفه‌ها»، «آرزوى مادربزرگ»، «نقاشى قشنگ»، «مهمان عزیز» و مجموعه ۳ جلدی «صالح و صبا در حرم امام رضا(ع)» از دیگر عنوان‌های این مجموعه است که به قلم نویسندگان برتر حوزه ادبیات کودک و نوجوان از جمله ناصر نادرى، کلر ژوبرت، سیدمحمد مهاجرانی، حامد جلالى، على‌اصغر کاویانى، على باباجانى، سیدسعید هاشمى، مژگان شیخى، افسانه موسوى گرمارودى، محمود پوروهاب، حسن احمدى و رقیه ندیری نوشته شده است که برخی در دست چاپ هستند.

مجموعه ۱۲ جلدی «یک قصه یک حدیث» دربردارنده قصه‌هایی درباره برخی از احادیث امام رضا (ع) است تا معنا و مفهوم سخنان آن شخصیت بزرگ برای مخاطب کودک راحت‌تر و ملموس‌تر روایت شود.

عناوین این مجموعه عبارت‌اند از:
- کتاب «من و اژده کوچولو» به قلم کلر ژوبرت با تصویرگری سحر پریرخ
- کتاب «آقای رنگارنگ» به قلم سیدمحمد مهاجرانی با تصویرگری سیده‌زهرا نبئی
- کتاب «یک مسابقه و این همه ماجرا» به قلم مصطفی رحماندوست با تصویرگری فاطمه متألّه
- کتاب «خورشید خورشیدها» به قلم محمود پوروهاب با تصویرگری امید خلیفی
- کتاب «جشن تولد سارا» به قلم علی باباجانی با تصویرگری سحر فرهادروش
- کتاب «زیر قولم نمی‌زنم» به قلم فاطمه ظهیری با تصویرگری ساره محمدپور
- کتاب «دست‌هایی با عطر هلو» به قلم هاجر زمانی با تصویرگری فریده نصیب
- کتاب «پول گم‌شده» به قلم سیدسعید هاشمی با تصویرگری سولماز جهانگیر
- کتاب «بلیت‌های شهربازی» به قلم سیدسعید هاشمی با تصویرگری مهدی بادیه‌پیما
- کتاب «هدیه‌ی بابا» به قلم سیدناصر هاشمی با تصویرگری زهرا هاشمی
- کتاب «یک یادگاری» به قلم فاطمه بختیاری با تصویرگری زهرا رسولی

کتاب‌های پروانه (گروه کودک و نوجوان به‌نشر) هر یک از کتاب‌های این مجموعه را در ۲۴ صفحه مصور رنگی و به بهای ۲۵ هزار تومان برای گروه سنی نوخوان (+۷ سال) منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها