دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
 اجرای طرح خرید کتاب با ۲۰ درصد تخفیف / دهه هشتادی‌ها کتابخوان هستند

مدیر کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» قم در نشست خبری پنج سالگی «دنیای کتاب» قم از اجرای طرح خرید کتاب با ۲۰ درصد تخفیف خبر داد و گفت: بیشترین مخاطب کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» را دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، نشست خبری پنج سالگی کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» قم، با حضور حسین قوامیان و اصحاب رسانه در مجموعه کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» برگزار شد. قوامیان حضور مردم در فضای کتاب‌فروشی‌ها را حائز اهمیت دانست و گفت: وقتی مردم به کتاب‌فروشی مراجعه می‌کنند با مشورت گرفتن از کارشناسان مجموعه خرید آگاهانه‌ای انجام می‌دهند و امکان تورق کتاب را دارند و این امر بسیار برای کتاب‌فروشان به‌عنوان یک مرکز فرهنگی حائز اهمیت است.

وی به تشریح بخشی از فعالیت‌های دنیای کتاب در پنج سال گذشته اشاره کرد و گفت: در مجموعه کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا مخاطب دسترسی آسان به کتاب داشته باشد و برای همین موضوع این مجموعه ۶۴ هزار عنوان کتاب از ۱۵۰۰ ناشر برتر کشور در ۲۰۰ موضوع در معرض دید علاقه‌مندان به کتاب گذاشته است.

مدیر کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» قم افزود: بیش از 100 نشست تخصصی در حوزه کتاب و کتابخوانی با حضور نویسندگان، شاعران و هنرمندانی از قبیل سروش صحت، علیرضا خمسه، مصطفی مستور، رضا امیرخانی، مصطفی رحماندوست، سعید بیابانکی، علیرضا بدیع، ناصر فیض، حامد عسکری، عبدالجبار کاکایی و منصور ضابطیان برگزار کرده‌ایم.

این فعال حوزه نشر  گفت: خوشبختانه بیشترین مخاطب کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» را دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها تشکیل می‌دهند و از این بابت بسیار خوشحالم که نوجوان‌ها اهل کتاب هستند.

 

قوامیان به افزایش تورم و تاثیر آن بر سبد فرهنگی خانوار اشاره کرد و گفت: از آنجا که بیشتر اقشار متوسط و ضعیف جامعه کتابخوان هستند، افزایش تورم و نرخ کاغذ نتیجه منفی بر خرید کتاب و سرانه مطالعه گذاشته است.

قوامیان در پاسخ به این سوال که افزایش کتاب‌فروشی‌های بزرگ در سطح شهر قم برای مجموعه شما تهدید محسوب می‌شوند یا خیر؟ پاسخ داد: این اتفاق برای مجموعه «دنیای کتاب» یک فرصت است؛ چرا‌که «دنیای کتاب» در این سال‌ها به‌عنوان مرجع کتاب‌فروشی شناخته شده و بسیاری از مجموعه‌های جدید، مشتریان خود را به مجموعه معرفی می‌کنند.
 
وی درباره نقش تیلیغات در افزایش سرانه مطالعه بیان کرد: تبلیغات در همه عرصه‌ها موثر است و کتاب هم از این موضوع مستثنی نیست؛ اما مع‌الاسف هزینه‌های تبلیغات بسیار بالاست. مدیریت شهری و رسانه ملی می‌توانند با مساعدت در هزینه تبلیغات کتاب‌فروشی‌ها نقش چشمگیری در گسترش فرهنگ کتابخوانی داشته باشند.
 

مدیر کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» درباره افتتاح شعبه «دنیای کتاب» در نقاط دیگر شهر گفت: ایجاد کتاب‌فروشی جدید شرایط خاص خودش را می‌طلبد؛ بنابراین به سادگی نمی‌توان شعبه زیاد کرد. از طرفی کارشناس خبره و متخصص در حوزه فروش کتاب زیاد نیست و باید با احتیاط تصمیم گرفت.
 
مدیر کتاب‌فروشی «دنیای کتاب» در بخش پایانی این نشست به طرح تخفیف ویژه 5 سالگی این مجموعه اشاره کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند در قالب این طرح از ۲۳ تا ۲۷ دی‌ماه با مراجعه به مجموعه «دنیای کتاب» از تخفیف ۲۰ درصدی بدون سقف خرید بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها