سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
برپایی دوره یازدهم نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به میزبانی قم

مدیر اجرایی دوره یازدهم نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت از برپایی این دوره از نمایشگاه به میزبانی شهر قم همراه با حضور نهادهای متولی و مشارکت خانه کتاب و ادبیات ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) محمدمهدی شیخ صراف؛ علی ناظری، مدیر اجرایی و جانشین دوره یازدهم نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت گفت: این دوره از نمایشگاه ملی یاد شده قرار است در شهر مقدم برگزار شود.
 
وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا افزود: این نمایشگاه در قالب برنامه کنگره شهدای قم به مناسبت هفته کتاب و به طور مشترک بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه پاسداران قم و خانه کتاب و ادبیات ایران برپا می‌شود.
 
نمایشگاهی در دل هفته کتاب
سردار ناظری در بخش دیگری خاطر نشان کرد: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت شامل کلیه ناشران حوزه‌های یاد شده است که در آن آخرین آثارشان را عرضه می‌کنند. این نمایشگاه به مدت 9 روز از پنجشنبه (19 آبان) افتتاح تا جمعه (27 آبان) ادامه خواهد داشت.
 
مدیر اجرایی دوره یازدهم نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تمدید این نمایشگاه تا پایان هفته کتاب (اول آذر) تاکید کرد: در صورتی که این نمایشگاه با استقبال مواجه شود و درخواستی از سوی ناشران و غرفه‌داران وجود داشته باشد این امکان فراهم است که تا پایان مدت یاد شده نمایشگاه تمدید شود.
 
جزییات نمایشگاه در کنفرانس خبری خانه کتاب
وی افزود: جزییات برگزاری نمایشگاه طی هفته آینده در قالب یک کنفرانس خبری در محل خانه کتاب و ادبیات ایران [سرای کتاب] اعلام خواهد شد. در این کنفرانس خبری آقایان آزاد، سردار موحد، برگزار کنندگان نمایشگاه و مدیران خانه کتاب حضور خواهند داشت.
 
سردار ناظری درباره تصمیمات اتخاذ شده مربوط به این نمایشگاه گفت: تاکنون اولین جلسه شورای برنامه ریزی دوره یازدهم نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت برگزار شده است. این جلسه در روز 24 مهرماه برگزار شد و جزییات کارها در حال فراهم شدن است.
 
پیش بینی شرکت 130 ناشر در نمایشگاه این دوره
مدیر اجرایی دوره یازدهم نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت در بخش دیگری درباره پیش بینی تعداد ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه گفت: از بین 187 ناشر حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، احتمال می‌دهم، که تعداد 130 ناشر در این دوره نمایشگاه شرکت کنند. همچنین حدود 8 الی 9 هزار اثر هم در نمایشگاه در معرض دید مخاطبان و بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار خواهد داشت.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری نمایشگاه مجازی، همزمان با نمایشگاه حضوری در شهر قم نیز این‌طور توضیح داد: در حال حاضر پیشنهادی درباره برپایی همزمان نمایشگاه مجازی مطرح است، اگر این موضوع را با شرکت ملی پست بتوانیم حل و فصل کنیم، احتمال دارد یک بخش نمایشگاه مجازی هم داشته باشیم. اما هنوز بررسی قطعی در این خصوص انجام نشده است.
 
کاروان نمایشگاه در مراکز استان‌ها
سردار ناظری گفت: این نمایشگاه تاکنون به شکل کاروانی در مراکز استانی برگزار می‌شده است. البته به دلیل شرایط کرونایی، به مدت دو سال این نمایشگاه تعطیل بود. دوره دهم نیز در سال 98 در شهر بندرعباس برگزار شد. دوره نهم این نمایشگاه نیز به میزبانی کرمان برپا شد.
 
وی افزود: تاکنون شهرهای تبریز، مشهد، شیراز و تهران میزبان این نمایشگاه ملی بوده‌اند و در بعضی شهرها نمایشگاه دو دوره برپا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها