دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
روایت شهید همدانی در «او باید فرمانده باشد» ماندگار شد

مدیر فرهنگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره «او باید فرمانده باشد» گفت: این کتاب بر اساس اطلاعات هشت جلسه دو ساعته از روایت خاطرات شهید حسین همدانی از ایام کودکی، دوران نهضت اسلامی، رخدادهای اول انقلاب، دوران دفاع مقدس و... نوشته شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علی مساحتی، مدیر فرهنگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: سردار شهید حاج حسین همدانی، از برجسته‌ترین شخصیت‌های دوران دفاع مقدس و از پاسداران امنیت بودند که سرانجام نیز در مسیر دفاع از حرم آل‌الله(ع) و صیانت از حریم کشور، خون خود را نثار کردند.

وی ادامه داد: سردار همدانی، با وجود مشغله فراوان در فرماندهی امور دفاعی و نظامی، تصمیم گرفتند یادمانده‌های خود را در گنجینه تاریخ‌شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ثبت برسانند. از این رو طی 8 جلسه دو ساعته به روایت خاطراتشان از ایام کودکی، دوران نهضت اسلامی، رخدادهای اول انقلاب، دوران دفاع مقدس و... پرداختند.

مدیر فرهنگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: از آنجا که دغدغه سردار همدانی، اعتلای فرهنگ و هنر انقلاب بود، ایشان تاکید داشتند ماحصل خاطراتشان، در قالب رمان ارائه شود و صرفا به بیان خاطرات به شیوه معمول کتب تاریخ‌شفاهی اکتفا نشود.

مساحتی افزود: بعد از شهادت این سردار پرافتخار اسلام، با عنایت به نظر ایشان، موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ضمن جمع‌آوری خاطرات خانواده شهید، کار تدوین رمان «او باید فرمانده باشد» را سرعت بخشید. در این مرحله، اتاق فکر مستقر در مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تصمیم گرفت نگارش اثر را به نجمه کتابچی واگذار کند و الحمدلله ایشان که از سال 1382 در حوزه داستان و ادبیات داستانی و نویسندگی در زمینه زندگینامه شهدا سابقه دارند، به خوبی از عهده این امر مهم برآمدند.

وی با بیان این که رمان «او باید فرمانده باشد» یک اثر نظری و اندیشه‌ای، برگرفته از زندگی و خاطرات سردار شهید همدانی است گفت: مخاطب با مطالعه این کتاب، با منظومه فکری گروه‌ها و جریانات مختلف در ایام قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آشنا خواهد شد.

مدیر فرهنگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: با تلاش و زحمت کتابچی، این اثر با متنی روان و سلیس، مخاطب را با داستان همراه می‌کند. این اثر در معرفی شخصیت والای سردار شهید حاج حسین همدانی و تبیین مبانی فکری و اندیشه‌ای انقلاب اسلامی موثر باشد.

رمان «او باید فرمانده باشد» برگرفته از زندگی و خاطرات سردار شهید حاج حسین همدانی در آستانه چاپ قرار دارد. این اثر به زودی از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها