یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
داوری 28 اثر از استان آذربایجان غربی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی گفت: مرحله استانی بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان با حضور 28 قصه به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، افتتاح مرحله استانی قصه‌گویی استان آذربایجان‌غربی با حضور زهرا آبسوران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یکشنبه‌(17 مهرماه) در سالن اجتماعات کانون برگزار شد. 

آبسوران با اشاره به آغاز به‌کار مرحله استانی بیست‌و‌چهارمین دوره  جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «‌قصه، صدای زندگی» گفت: دراین دوره از جشنواره ۲۸ قصه حضور دارند و ۲۳قصه در بخش رقابتی و پنج قصه در بخش آیینی‌سنتی به رقابت می‌پردازند. مرحله استانی قصه‌گویی در سه بخش نوجوانان، بزرگسالان و پدربزرگ و مادربزرگ ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از بین این آثار، ۱۳ قصه به مرحله منطقه‌ای که آبان‌ماه برگزار می‌شود، راه می‌یابد و مرحله ملی نیز «شب یلدا» در تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی بااشاره به اینکه قصه و قصه‌گویی یک رسانه تأثیرگذار است، گفت: قصه یکی از فعالیت‌های رایج در کانون بوده و از سال ۷۶ تاکنون به‌طور مستمر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شده است.  

آبسوران بیان کرد: پایه و اساس قصه‌گویی، انتقال تجربیات بشر به نسل‌های آینده و عمری به درازای عمر بشر دارد.

به گزاش ایبنا؛ اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز 18 مهرماه با معرفی قصه و قصه‌گویان برتر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها