سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
نویسندگی درباره مبارزه با تروریسم یک اقدام راهبردی است

عباس گودرزی، نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: نویسندگان نقش کلیدی و راهبردی دارند، قلم آن‌ها می‌تواند راه را بر توسعه تروریسم در عالم ببندد و نسل‌های بعد با آگاهی‌بخشی خواهند توانست برای همیشه بساط ظلم و جور در تمام کشورها را برچینند.

خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، هشتم شهریور، روز مبارزه با تروریسم  نام گرفته است. سال ۱۳۶۰ دو یار دیرین انقلاب و اسوه علم و تقوا، شهید «محمدعلی رجایی»، رئیس جمهور وقت و «محمدجواد باهنر»، نخست وزیر وقت کشورمان و تنی چند از همراهان ترور شدند. فاجعه انفجار دفتر نخست وزیری 2 ماه پس از فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و ترور ناموفق مقام معظم رهبری در ششم تیرماه سال 1360 انجام شد. ترورهای سریالی منافقین که از شهدای محراب تا مردم کوچه و بازار را در برمی‌گرفت، ادامه پیدا کرد و منافقین 17 هزار نفر مظلوم و بی‌دفاع را به خاک و خون کشیدند و به شهادت رساندند.

عباس گودرزی، نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزای کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، با بیان اینکه حافظه ملت ایران به صراحت و به درستی گواهی می‌دهد، ایران قربانی تروریست است، افزود: در مبارزه با تروریسم، هزینه‌های هنگفتی را پرداختیم عزیزانی را تقدیم کردیم، بزرگانی را از ما گرفتند که حاج قاسم سلیمانیِ عزیز‌(سیدالشهدا جبهه مقاومت) هم شهید مبارزه با تروریسم جهانی بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی به معنای حقیقی کلمه، نه در حرف و ادعا، بلکه در اقدام و عمل مدافع حقوق بشر است. دشمنی مردم ایران با صهیونیست‌ها و تقابل با آمریکا هم در دفاع از حقوق ملت‌ها و نقض حقوق بشر است.

نماینده بروجرد با بیان اینکه حقوق بشر امروز به دستاویزی برای خونخواران عالم تبدیل شده است افزود: آنان دستشان تا مفرغ به خون انسان‌های بی‌گناه آغشته شده و دم از حقوق بشر می‌زنند، حقوق بشر آمریکایی جز کشتار جمعی، جز ظلم به حقوق ملت‌ها، جز جنایت، تجاوز و تعدی و تضییع حقوق ملت‌ها هیچ چیز دیگری نخواهد داشت و نداشته است.

وی با اشاره به ثبت روز ملی تروریسم در تقویم جهموری اسلامی گفت: ثبت این روز در تقویم کشورمان و گرامی‌داشت آن به این دلیل است که دنیا بداند جمهوری اسلامی قربانی تروریست است و پیش قراول مبارزه با تروریسم در کل عالم نظام مقدس جمهوری اسلامی است. صحت ادعای جمهوری اسلامی ایران، هزینه‌هایی است که در این مسیر پرداخت کردیم.

این نماینده مجلس افزود: اقدامات ایران در مبارزه با تروریسم با تقدیم شهدای ترور، شهدای جبهه مقاومت، شهدای حوزه‌های مختلف، نه‌تنها در کشور و منطقه، بلکه آثار جهانی به دنبال داشته است.


گودرزی گفت: اگر مقاومت، پایداری، ایستادگی، رشادت، شهامت و ایثارگری جوانان این سرزمین نبود، امروز ترورسیم همچون زالویی خون ملت را مکیده بود و هیچ ملتی از شر آن‌ها در امان نبود؛ اما شاهد هستیم که تروریسم در واقع از صحنه علنی و نیات شومی که به دنبال کشورگشایی و توسعه تاثیرشان در عالم بوده از بین رفته و در عمل منزوی شدند و جمهوری اسلامی در این راه پیروز شده است.
 
نماینده بروجرد با اشاره به نقش نویسندگان و اهالی قلم در مسیر مبارزه با ترورسیم گفت: نویسندگان متعهد و انقلابی باید در مسیر اهمیت مبارزه با ترورسیم قلم‌فرسایی کنند و برای بیان مظلومیت ملت ایران که قربانی تروریسم است، نیز بیان ظلم و جنایات نظام سلطه، در رأس آن‌ها آمریکای خبیث که سردمدار اصلی و صحنه‌گردان اصلی تروریسم در عالم است قلمشان به کار گرفته شود.

گودرزی با بیان اهمیت نقش نویسندگان در ثبت رویداد و رخدادهای تلخ و شیرین جامعه گفت: نویسندگان می‌توانند حوادث و رخدادهای تلخ، مظلومیت ملت ایران، ظلم و جنایات آمریکا را ثبت کنند و نسل‌های بعد را ضمن آشنایی با تاریخ مبارزه با تروریسم و قربانیانی که در عصر تروریسم داشته با آگاهی‌بخشی و شناخت کامل از گذشته متوجه کنند که در واقع اگر در این مسیر کوتاهی شود با تهدیدهای ناشناخته مواجه خواهند شد.

نماینده بروجرد، نویسندگی در حوزه مبارزه با تروریسم را یک اقدام راهبردی دانست و افزود: این قلم‌زنی راه را بر توسعه تروریسم در عالم خواهد بست، نسل‌های بعد با آگاهی‌بخشی خواهند توانست برای همیشه بساط ظلم و جور در تمام کشورها را برچینند.

وی گفت: نویسندگان نقش کلیدی و راهبردی دارند که می‌تواند به‌دلیل آگاهی‌بخشی آینده دنیا را برای تروریست‌ها تیره و تار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها