دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
نقد و بررسی کتاب شاهنامه و پایان ساسانیان برگزار می‌شود

نقد و بررسی کتاب «شاهنامه و پایان ساسانیان» به همت خانه اندیشمندان علوم‌انسانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ سومین نشست نقد و بررسی کتاب «شاهنامه و پایان ساسانیان» از سلسله نشست‌های کتاب‌محور ادب پارسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود. در این مراسم دکتر صفورا برومند، دکتر بهرام پروین‌گنابادی و دکتر آرزو رسولی با حضور دکتر زاگرس زند، مولف کتاب سخنرانی می‌کنند.
 
 این نشست یکشنبه 6 شهریور 1401 ساعت 18 در خانه اندیشمندان علوم انسانی و با همکاری انجمن سرو سایه‌فکن و انجمن دوستداران شاهنامه البرز برگزار می‌شود.
 
کتاب «شاهنامه و پایان ساسانیان» در راستای روایت شاهنامه از تاریخ ساسانیان، از شرح ماجرای شورش بر خسروپرویز تا فروپاشی سلسله ساسانی را در شاهنامه با روایت‌های مهم‌ترین منابع اسلامی و نیز منابع بیزانسی، ارمنی و سریانی مقابله کرده، همانندی‌ها و تفاوت‌های آن‌ها را بررسی کرده، برتری‌ها و کاستی‌های روایت شاهنامه را نشان داده و به معرفی گزارش‌های تاریخی شاهنامه از این دوره که در منابع دیگر یافت نمی‌شود، پرداخته است.
 
کتاب «شاهنامه و پایان ساسانیان» به قلم زاگرس زند توسط انتشارات سخن چاپ و راهی بازار نشر شده است که نشست نقد و بررسی آن در خانه اندیشمندان به آدرس خیابان نجات‌الهی(ویلا)، نبش خیابان ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی، سالن حافظ برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها