دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
ساخت کتابخانه مرکزی بوشهر پایان سال 1401 آغاز می‌شود/پایان 12 سال انتظار

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر در نشست با اهالی رسانه از آغاز عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد بوشهر و موزه دفاع مقدس در استان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در بوشهر، نشست رسانه‌ای استاندار بوشهر به‌مناسبت فرارسیدن هفته دولت با حضور محمدهادی رستمیان، معاون عمرانی، علی باستین معاون امور اقتصادی و رقیه زنگنه‌نژاد، معاون امور بانوان و خانواده استانداری یکشنبه، (30 مردادماه) در سالن کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.

محمدی‌زاده در آغاز این نشست با گرامیداشت هفته دولت و پاسداشت یاد و نام شهید رجایی و شهید باهنر و دیگر شهدای دولت گفت: هفته دولت فرصتی است برای ارائه عملکرد و دستاوردهای دولت به مردم و امسال نخستین سالی است که دستاوردهای دولت مردمی رئیسی به مردم ارائه می‌شود. در استان بوشهر امسال 888 طرح عمرانی در حوزه‌های بهداشت و درمان، راه، گمرک، شیلات، کشاورزی و... در سه سطح متوسط، کوچک و کلان افتتاح، یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد، 705 طرح به ارزش 2 هزار و 700 میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی 183 طرح با اعتبار 4 هزار و 100 میلیارد تومان آغاز می‌شود که نسبت به سال گذشته با افزایش 50 درصدی همراه است.

استاندار بوشهر سپس در بخشی از گفته‌های خود، اصحاب رسانه را معاون پنجم خود دانست و از اختصاص وام 50 میلیونی با کارمزد 4 درصد به خبرنگاران استان بوشهر به‌مناسبت روز خبرنگار خبر داد.

وی در ادامه این نشست که به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داشت، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا مبنی براینکه چرا به‌مناسبت هفته دولت، هیچ پروژه فرهنگی هنری در استان بوشهر، به‌عنوان یکی از دروازه‌های تبادلات فرهنگ و هنر کشور، افتتاح نمی‌شود و برنامه‌‌ استانداری در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی در ادامه چیست؟ گفت: تلاش کردیم به همه حوزه‌ها نگاه برابر و عادلانه‌ای داشته باشیم. حوزه فرهنگ و هنر نیز مانند سایر حوزه‌های دیگر در اولویت بوده، اما در بهره‌برداری پروژه‌ها کیفیت بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین بهره‌برداری دو مجتمع بزرگ فرهنگی هنری استان، در عسلویه و برازجان را به ماه‌های آینده موکول کردیم تا با کیفیت بالا و مطابق با استانداردها به بهره‌برداری برسند.

محمدی‌زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایبنا، درباره اینکه چرا احداث کتابخانه مرکزی در استان ثروتمندی مثل بوشهر 12 سال در بلاتکلیفی مانده و جامعه کتابخوان این منطقه همچنان باید در حسرت ساخت این ساختار عظیم کتابخوانی باشند، تاکید کرد: بی‌شک احداث کتابخانه مرکزی بوشهر یکی از مطالبات دیرینه جامعه کتابخوان بوشهر است؛ چراکه این مرکز فرهنگی علاوه بر توسعه فضای کتابخوانی استان، زمینه‌ساز فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی در استان خواهد بود. همین‌طور مرکز اسناد بوشهر که گنجینه‌ای از اسناد تاریخی استان را در خود جای داده، فاقد مکان است. قول می‌دهم، تا پایان سال جاری کلنگ ساخت کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد بوشهر و همچنین ساختمان اداری کتابخانه‌های عمومی استان را به زمین بزنیم و به این مطالبه دیرینه و به‌حق جامعه کتابخوان استان بوشهر جامه عمل بپوشانیم.    

استاندار بوشهر به نقش موثر و کلیدی استان بوشهر در جریان هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: استان بوشهر، تنها استانی بود که در سه عرصه هوا، زمین و دریا به دفاع از کشور پرداخت. آثار و مستندات فراوانی از رشادت‌ رزمندگان این منطقه در دوران جنگ موجود است که بایستی در موزه‌ای به معرض نمایش گذاشته شود. متاسفانه به‌دلیل نبود موزه دفاع مقدس در استان، تاکنون موفق به نمایش این آثار و مستندات نشده‌ایم. تا پایان سال جاری، ساخت موزه دفاع مقدس، به‌عنوان یک مرکز فرهنگی تاثیرگذار در معرفی رشادت‌ و حماسه‌های رزمندگان را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش ایبنا؛ افتتاح کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و موزه دفاع مقدس سه مطالبه دیرینه جامعه فرهنگی استان بوشهر است که سال‌ها از سوی دولت‌های گذشته در حد شعار باقی ماند؛ اما با روی کار آمدن احمد محمدی‌زاده در استانداری بوشهر، هر سه این مطالبات به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است. او در این نشست قول آغاز عملیات اجرایی این سه طرح را تا پایان سال جاری داد که در صورت تحقق این وعده‌ها، سه مطالبه جدی و مهم فرهنگی استان سرانجام  محقق خواهند شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها