پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
دانشنامه استانی دفاع مقدس البرز از بزرگترین پروژه‌های پژوهشی حوزه ایثار و شهادت است

سردار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان البرز تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان البرز را یکی از بزرگترین پروژه‌های پژوهشی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

سردار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(‌ایبنا‌) با تاکید بر اهمیت کتابت و مکتوب‌سازی در فرآیند حفظ آثار دفاع مقدس بیان کرد‌: بخش بزرگی از تاریخ دفاع مقدس، خاطرات و میراث شفاهی و روایی خانواده‌های شهدا است. این بخش مهم از زندگی شهدا و ایثارگران برای انتقال به نسل‌های آتی باید مکتوب و در قالب کتاب یا پژوهشنامه محفوظ و ماندگار شوند.

این جانباز جنگ تحمیلی با بیان اینکه در اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، پژوهش، بنیادی است، افزود: با هدف ترغیب شهروندان به پژوهش در حوزه دفاع مقدس؛ از یک سو از پایان‌نامه‌های دانشجویی در  این زمینه حمایت می‌شود و از طرف دیگر افراد تحصیل‌کرده در مقطع کارشناسی‌ارشد می‌توانند با پژوهش و تولید محتوا در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت تا سقف‌ 6‌ماه از مزایای کسر خدمت بهره‌مند شوند.

وی از حمایت از انتشار  آثار فاخر در  این رابطه سخن گفت و افزود‌: سربازانی  که بخشی از خدمت وظیفه خود را برای پژوهش و مطالعه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت به سرانجام می‌رسانند ضمن بهره‌مندی از کسر خدمت 6‌ماهه در صورت ارائه پژوهش‌نامه‌های فاخر و دارای ارزش علمی و پژوهشی‌ برای چاپ و انتشار اثر در قالب کتاب نیز مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی  با اشاره به انتشار حدود 50 عنوان کتاب در سال گذشته و 11 عنوان کتاب از ابتدای سال جاری با موضوع دفاع مقدس و محور مقاومت به همت اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز خبر داد و  گفت: مجموعه کتاب‌های منتشر شده در  دو بخش کتاب‌های مردمی حمایت شده از سوی اداره کل دفاع مقدس استان البرز و کتاب‌های تولیدی در این مجموعه دسته‌بندی می‌شوند.  امیدواریم در سال جاری نیز حدود  50 عنوان کتاب در حوزه فرهنگ و ایثار و شهادت را منتشر کنیم.

اسلامی در پایان از انتشار کتاب مجموعه مقالات دفاع مقدس از سوی اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز سخن گفت و افزود: این اثر یکی از آثار پژوهشی فاخر در حوزه دفاع مقدس است که از زوایای مختلف و با قلم‌های متفاوت، دفاع مقدس را روایت و تحلیل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها