یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
خرید کتاب، تجهیزات و ساخت کتابخانه در چابهار می‌تواند جایگزین احکام مجازات مالی شود

معاون دادگستری چابهار در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان خرید کتاب، تجهیزات و ساخت کتابخانه را به‌عنوان راهکارهایی مناسب برای جایگزین کردن با احکام مجازات مالی دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با معاون دادستانی شهرستان چابهار به منظور بررسی راه های همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان با دادگستری شهرستان چابهار و اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با قوه قضاییه دیدار و گفتگو کرد.

حامد زارعی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان در این دیدار با اشاره به نقش موثر کتابخوانی و مطالعه در جامعه گفت: اولین قدم به منظور گسترش فرهنگ کتابخوانی تبلیغات خوب و  آگاه کردن مردم نسبت به خطرات و آسیب‌های اجتماعی است و برای رفع مشکلات شخصی و اجتماعی می‌توان از مطالعه کمک گرفت.

وی ادامه داد: توسعه کتابخوانی به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم فرهنگی، نقشی موثر در افزایش دانش و آگاهی عموم مردم دارد و می‌تواند موجب بازدارندگی از وقوع جرایم شود.

زارعی با اشاره به تفاهم نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با قوه قضاییه گفت: این تفاهم‌نامه با رویکرد تبادل نظر و بهره برداری از ظرفیت‌ها و توان هر دو دستگاه است لذا لازم است برای اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه قضات توجیه شوند که به جای تنبیهات مالی و بر اساس نیاز کتابخانه ها احکام خرید تجهیزات و مشارکت در ساخت کتابخانه صادر گردد.

وی در پایان با اشاره به رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی متناسب با معضلات هر منطقه یکی از اهداف فرهنگی کتابخانه‌های عمومی است.

محمدجوادعبادی، معاون دادگستری چابهار، نیز در این جلسه گفت: اجرای احکام جایگزین مجازات جرم مانند خرید کتاب، تجهیزات و یا اجرای برنامه‌های فرهنگی مثل مطالعه و ... از سوی قضات می‌تواند به شکل‌گیری کانون‌های پیشگیری از وقوع جرم کمک کند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کتابخانه‌های عمومی گفت: مکاتبات لازم با قضات در خصوص اجرای مفاد این تفاهم‌نامه انجام خواهد شد.

معاون دادگستری چابهار در پایان گفت: خرید کتاب، تجهیزات و ساخت کتابخانه در چابهار می‌تواند جایگزین احکام مجازات مالی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها