پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
عکس دیده نشده‌ای از شهید بهشتی در حوزه هنری رونمایی شد

مراسم رونمايی عکس ديده نشده‌ای از شهيد بهشتی در سالروز فاجعه هفتم تير توسط خانه عکاسان ایران در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط‌ عمومی حوزه هنری، آیین رونمایی عکس دیده نشده از شهید مظلوم «دکتر بهشتی» از گنجینه خانه عکاسان ایران در سالروز فاجعه هفتم تیر، با حضور مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات داخلی، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، کورش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، محمدمهدی دادمان، رییس حوزه هنری و سیداحسان باقری، رئیس خانه عکاسان ایران در نگاه‌خانه حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم، سیداحسان باقری گفت: خانه عکاسان ایران از ابتدای تاسیس حوزه هنری در ابتدای انقلاب اسلامی، مرکزی به نام عکس و اسلاید حوزه هنری داشت که تاکنون، بیش از ۷۰۰ هزار فریم عکس است و شامل نگاتیو، عکس سیاه و سفید، رنگی و غیره می‌شود.

وی در توضیح عکس شهید دکتر بهشتی افزود: این عکس یک نگاتیو از عکاسی ناشناس است که در حوزه هنری مشغول به فعالیت بودند. این نگاتیو تبدیل به نسخه دیجیتال و ترمیم شده است. این عکس حدفاصل سال‌های ۵۸ تا ۶۰ گرفته شده است.

همچنین مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه شهید بهشتی را معمار بزرگ قوه قضاییه نامید و عنوان کرد: وی خدمات وصف‌ناپذیری در حوزه قوه قضاییه انجام داده که باعث شده ما به همکاری در این حوزه افتخار کنیم. معماری، سازندگی و تحول کاری بود که وی انجام داد. بهشتی، موسس نظام قضایی جدید پس از سرنگونی نظام منحوث قدیم بود و نقشی بی‌‌بدیل در مجلس خبرگان قانون اساسی داشت.

وی درباره جایگاه قانون اساسی در جمهوری اسلامی بیان کرد: جایگاه قانون اساسی در مقررات نظام جمهوری اسلامی بالاترین و ناظر بر سایر قوانین است؛ می‌توان این قانون را قانون برتر نامید که فصل الخطاب است. وی برای تولید قانون اساسی که قانون بنیادی است و بحث حق، تکالیف و اختیارات را شامل می شود و همه به این قانون برمی گردد سهم بی‌‌بدیلی داشت.

ستایشی همچننی درباره دوره جدید قوه قضاییه عنوان کرد: در دوره جدید هم تحول و تعالی داریم؛ تحولی که محکوم به تعالی است. نظام قوه قضاییه مبتنی بر قانون اساسی و قوانین دینی اسلامی است. در دوره جدید بحث سند تحول و تعالی مطرح است و تمام تلاش‌ها در این سند با تمسک به مأموریت‌های آن جلب رضایت مردم است، از این رو، رسیدگی‌های قوه قضاییه باید اطمینان‌ساز و به دور از شائبه و تردید باشد.

وی درباره مردم‌داری بهشتی گفت: وی توجه ویژه‌ای به بحث تحزب داشت. مظلوم بود و بدون توجه به اتهاماتی که وارد می‌کردند با افتخار، محکم و استوار حضور داشت و راه را ادامه می‌داد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره مبارزه با فساد در قوه قضاییه عنوان کرد: در سند گام دوم به بحث مبارزه با فساد اشاره شده از این رو باید گلوگاه‌های وقوع فساد را قطع کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها