جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
«بوم‌شناسی تخیلات کودکی» منتشر شد

کتاب «بوم‌شناسیِ تخیلات کودکی؛ مجموعه مقالات» از سری کتاب‌های «کودک و تجربه طبیعت» ازسوی انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی این کتاب دربرگیرنده مقاله اصلی ادیت کاب با عنوان «بوم‌شناسی تخیلات کودکی» و نقد و بررسی ایده و کار او است که به همت محمد عظیمی گردآوری، توسط ناهید رضازاده ترجمه شده و با پیشگفتاری از عبدالحسین وهاب‌زاده به چاپ رسیده است.

این مفهوم که آیا استعداد آدمی حاصل تخیلات کودکی است؟ دقیقاً نتیجه مطالعات ادیب کات در حسب‌حال‌ها و زندگینامه‌های افراد خلاق و نیز مشاهدات او هنگام بازی کودکان است. او ذات کودک را در ارتباط با جهان طبیعت می‌دید و معتقد بود نیروهای درونی به تنهایی، تخیلات را پیش نمی‌برند. کتاب او با عنوان «بوم‌شناسی تخیلات کودکی» که برای نخستین بار در سال ۱۹۷۷ میلادی منتشر شده است مراقبه و مکاشفه‌ای فلسفی است که همچنان در باب اهمیت تجربه عمیق طبیعت توسط کودکان و تأثیر آن در ادراک و سلامت روانی آنان در بزرگسالی پیشگام است.

در واقع ورود ادیت کاب در دهه ۱۹۴۰ میلادی به مدرسه کار اجتماعی نیویورک سرآغازی بر تحقیقات مشاهده‌ای وی درباره تجربیات تخیلات کودکی شد. او بیش از نیم قرن به گردآوری و مطالعه آثاری در زمینه حسب‌حال، زندگینامه و ادبیات پرداخت تا تصورات و تخیلات کودکان در کشورها و دوره‌های تاریخی را بررسی کند.

این مجموعه دربرگیرنده مقاله اصلی کاب با عنوان «بوم‌شناسی تخیلات کودکی» منتشر شده در سال ۱۹۵۹ میلادی و نقد و بررسی ایده و کار اوست.

کتاب «بوم‌شناسی تخیلات کودکی» در سه بخش منتشر شده که شامل مقاله بوم‌شناسی تخیلات کودکی و نقد و بررسی این مقاله توسط سایرین است.

این کتاب با موضوع محیط زیست و در قالب سری کتاب‌های «کودک و تجربه طبیعت» در ۱۷۲ صفحه با قطع رقعی و قیمت ۵۹۰ هزار ریال توسط انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها