شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
مجموع داستان «هر روز ساعت هفت و ده دقیقه» به ایستگاه دوم رسید

مجموع داستان «هر روز ساعت هفت و ده دقیقه» که سال گذشته چاپ شده بود، در روزهای اخیر به چاپ دوم رسیده است.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ این کتاب به قلم آذر خزاعی سرچشمه از مجموعه کتاب‌های نشر چشمه است که در قالب مجموعه داستان به موضوع ایثار و شهادت و جنگ تحمیلی صدام حسین علیه ایران می‌پردازد.
 
عنوان‌های داستان‌های این مجموعه «بابای من»، «پلاک»، «هر روز ساعت هفت و ده دقیقه»، «شنبه»، «اروند»، «نگاه آخر»، «خدا خواست»، «شیر برنجی»، «صدای آژیر»، «امانت»، «بازگشت»، «دنیای وارونه»، «خواب»، «واگویه»، «کبوتر و گل سرخ»، «چراغ قرمز، چراغ سبز» و «فراموشم نکن» است.
 
این مجموعه شامل 17 داستان کوتاه با محوریت موضوع شهید و شهادت در دوران دفاع مقدس است که نویسنده بیشتر بر نقش خانواده‌های رزمندگان و شهدا در مواجهه با مفهوم ایثار و شهادت پرداخته و اغلب قهرمانان داستان‌ها به رغم اینکه در خطوط مقدم نبرد و جبهه‌های جنگ حضور ندارند اما در زندگی روزمره خود، نشانه‌ها و تبعات جنگ را لمس کرده و با آن زندگی می‌کنند.
 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «هر روز صبح ساعت هفت و ده دقیقه» آمده است: «صحنه‌های ایثار، شهادت، مقاومت و پایداری در قالب داستان، شالوده ادبیات داستانی دفاع مقدس را شکل داد که از طرفی ریشه در واقعیت دارد و حس غیرت، ایستادگی و مقاومت مردم را در مقابل تبعات نادلپذیر جنگ تقویت می‌کند و از سویی، بهترین بستر برای ملموس‌ ساختن دفاع  مقدس برای نسل امروز، که به طور مستقیم آن را درک نکرده‌اند، محسوب می‌شود...»
 
از جمله ویژگی‌های کتاب «هر روز ساعت هفت و ده دقیقه» پرداختن به دغدغه‌های دختران در مواجهه با پیامدهای جنگ تحمیلی است. دخترانی که اغلب با فقدان اعضای خانواده همچون پدر و برادر دست به گریبان بودند.
 
خزاعی برای پرداختن به این موضوعات سراغ تعداد زیادی از دختران رفته که اعضای مرد خانواده خود را در جنگ از دست داده بودند و کشته و شهید شده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها