سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
خرید7 میلیارد تومان کتاب برای کتابخانه‌های استان تهران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: در ابتدای سال جدید، با اعتباری بالغ بر هفت میلیاردتومان، منابع جدیدی برای کتابخانه‌های عمومی استان تهران خریداری شد.

علیرضا زندوکیلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران در گفت‌‌و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره به‌روز‌رسانی منابع کتابخانه‌های عمومی این استان در سال جدید اظهار کرد: اوایل امسال با اعتباری بالغ بر6 تا هفت میلیارد تومان، منابع جدیدی برای کتابخانه‌های عمومی استان تهران خریداری شد و این کتاب‌ها تا سه ماه آینده وارد کتابخانه‌ها خواهد شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران افزود: خرید منابع برای کل کتابخانه‌های کشور اکنون ازسوی نهاد به‌صورت سراسری در حال انجام است و خرید این حجم از منابع و توزیع آن در کتابخانه‌های عمومی کشور، یک اتفاق بزرگ در چهار سال اخیر را رقم خواهد زد.
 
بازسازی و تجهیز کتابخانه‌های قدیمی در اولویت هستند
زند‌وکیلی در پاسخ به این پرسش که امسال چه برنامه‌ای برای افزایش فضای مطالعاتی در استان تهران دارید، اظهار کرد: در سال جدید  اولویت با تعمیر، بازسازی و نوسازی کتابخانه‌های قدیمی برای بهبود فضای مطالعاتی استان است. امسال دو کتابخانه در سطح استان تهران تجهیز و یک کتابخانه بازسازی خواهد شد.
  
وی درباره کتابخانه‌هایی که قرار است تجهیز و بازسازی شوند، گفت: کتابخانه محقق حلی در منطقه هرندی تهران  یکی از کتابخانه‌هایی است که قرار است امسال به‌صورت کامل بازسازی شود و با توجه به نیاز ساکنان جنوب تهران، این کتابخانه در اولویت تعمیر و بازسازی قرار گرفته است. البته با توجه به تخزیب کامل این کتابخانه؛ هزینه سنگینی برای بازسازی آن مورد نیاز است و قطعا امسال این کتابخانه به فضای مطالعاتی استان تهران اضافه نخواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران درباره کتابخانه‌هایی که قرار است تجهیز شود، اظهار کرد: امسال دو کتابخانه دانشجو در «پارک دانشجو» و کتابخانه «رسالت» به‌طور ویژه برای کودکان و نوجوان تجهیز خواهد  شد. این دو کتابخانه بعد از تجهیز تا پایان امسال به فضای مطالعاتی استان تهران اضافه خواهند شد.

نهاد امسال در نمایشگاه کتاب شرکت می‌کند
مدیرکل کتابخانه‌های استان تهران درباره حضور نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درنمایشگاه کتاب تهران گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امسال قطعا در نمایشگاه شرکت خواهد کرد اما این که نهاد در نمایشگاه  کتاب امسال غرفه خواهد داشت یا خیر، هنوز اعلام نشده است.
 
زند وکیلی درباره حضور با کیفیت کتابخانه‌ها در نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: به‌روز کردن کتاب‌های کتابخانه ازطریق خرید منابع، داشتن حضور فعال و با کیفیت در نمایشگاه و همچنین نیازسنجی از مخاطبان براساس اقتضات روز، از ضرورت‌های حضور با کیفیت کتابخانه‌ها در نمایشگاه کتاب است.

حضور فعال 172 کتابخانه استان تهران در جشنواره کتابخوانی رضوی
زند وکیلی درباره یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و شرکت کتابخانه‌های استان تهران در این رویداد مهم اظهار کرد: همزمان با دهه کرامت سال گذشته فراخوان این جشنواره ارائه شد و با توجه به این‌که 172 کتابخانه در سطح استان تهران وجود دارد، اکثر قریب به اتفاق اعضای آن‌ها در این جشنواره شرکت کردند.
 
وی درباره تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره گفت: 25 هزار و 950 هزار نفر از استان تهران در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند. یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی امسال میزبان 424 به‌صورت انفرادی  و 16 شرکت کننده به صورت خانوادگی بود.
 
زند وکیلی در ادامه افزود: علاوه‌براین با همکاری اداره کل زندان‌های استان تهران، 27 نفر از افراد در بند نیز در این رویداد  کتابخوانی شرکت کردند. در مجموع از میان25 هزار و 950 هزار نفر شرکت کننده یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی؛ 23 هزار و 309 نفر در بخش الکترونیک و 2 هزار و 641 نفر در بخش مکتوب این مسابقه  شرکت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها