سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
برگزاری همایش کتاب‌های علمی _ آموزشی و دوره‌های تخصصی در انجمن ناشران آموزشی

به گفته امین آصفی، برگزاری همایش کتاب‌های علمی _ آموزشی و دوره‌های تخصصی علمی برای ناشران این حوزه با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازجمله برنامه‌های انجمن ناشران آموزشی در سال 1401 است.

امین آصفی، مدیرمسئول انجمن ناشران آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این انجمن در آستانه سال جدید، عنوان کرد: برای امسال برنامه‌های خوبی در نظر داریم، در هیات‌مدیره قبل، یکسری کارهای پایه‌ای، اساسی و مغفول، از‌جمله اصلاح اساسنامه، مجوز و آئین‌نامه‌ها را دنبال کردیم و در دوره جدید به دنبال جهش در خدمات‌رسانی هستیم.

وی ادامه داد: البته طی دو سال گذشته به‌دلیل شیوع بیماری کرونا نتوانستیم یکسری کارها را انجام دهیم که امیدواریم با کاهش موج این بیماری بتوانیم بخش زیادی از برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.

آصفی با بیان این‌که در تلاشیم فعالیت‌‌های اقتصادی انجمن را تقویت کنیم، گفت: با این کار به دنبال ارائه خدمات بهتر به اعضا هستیم که شامل تامین کاغذ و تشکیل شرکت تعاونی با هدف کمک به اقتصاد نشر آموزشی و اعضای انجمن است.

وی تاکید کرد: انجمن طی سال‌های قبل در تعامل با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی یکسری اقدامات را دنبال می‌کرد که امسال به‌دنبال تقویت تعاملات خود با مدیران این وزارتخانه‌ها هستیم.

آصفی با اشاره به ضرورت تقویت بخش خصوصی و دولت و تاثیرات آن توضیح داد: هرچه نزدیکی بخش دولتی و خصوصی افزایش پیدا کند، منافع هر دو طرف نیز تقویت می‌شود بنابراین  در تلاشیم در ادامه اتفاق‌های خوب گذشته، برنامه‌هایی برای اعضا داشته باشیم.

وی در ادامه به برگزاری همایش کتاب‌های علمی _ آموزشی خبر داد و گفت: قرار است این همایش با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود و اقدامات اولیه در این زمینه آغاز شده است و امیدواریم با همکاری معاونت فرهنگی زودتر به نتیجه برسیم.

آصفی همچنین درباره برگزاری دوره‌های تخصصی علمی و آموزشی برای ناشران آموزشی نیز عنوان کرد: این دوره‌ها نیز با هدف تقویت فعالیت ناشران و دست‌اندرکاران بخش نشر کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود به برگزاری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌صورت فیزیکی در اردیبهشت‌ماه نیز، ادامه داد: امیدواریم بعد از دو سال وقفه شاهد اتفاق‌های خوبی برای صنعت نشر کشور باشیم و انجمن نیز در برگزاری نمایشگاه به‌ویژه مدیریت بخش آموزشی فعالیت‌های خوب و مثمرثمری داشته باشد و برنامه‌های متنوعی برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم.

آصفی همچنین با ترسیم چشم‌انداز صنعت نشر در سال 1401 نیز گفت: امیدواریم امسال که قرار است نمایشگاه کتاب به‌صورت فیزیکی هم برگزار شود، ناشران بعد از دو سال کتاب‌های خود را به نمایش و فروش گذاشته و از آن انتفاع مالی ببرند.

وی یادآور شد: این موضوع می‌تواند شروع خوبی در سال جدید و تامین اعتبارات مالی و نقدینگی برای ناشران باشد تا آن‌ها بتوانند با این آورده در سال پیش رو کتاب‌های جدیدتری را منتشر و به بازار نشر عرضه کنند.

آصفی با بیان این‌که امیدواریم در سال جدید بحث تامین کاغذ برای ناشران مرتفع شود، افزود: قرار است بخشی از کاغذها از طریق کارخانه‌های داخلی تامین شود تا قیمت کمتری برای ناشران داشته باشد و صرفه بهتر و مناسب‌تری در تولید کتاب داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها