دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
ساخت 3 کتابخانه عمومی و 5 کتابخانه محله در زنجان

ایرج صادقی از ساخت 3 کتابخانه عمومی و 5 کتابخانه محله در زنجان خبر داد و گفت: این کتابخانه‌ها در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره و طارم در حال احداث است.

ایرج صادقی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: از دیروز 14 فروردین‌ماه فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به شرایط عادی برگشته است.

وی با اشاره به حذف رنگ‌بندی کرونایی در فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: خدمات فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی با رعایت همه ضوابط و شیوه‌نامه‌‌های بهداشتی ارائه می‌شود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به وجود 100 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان گفت: از این تعداد ۳۶ باب از کتابخانه‌های عمومی زنجان در روستا‌ها قرار دارند و ۳ کتابخانه سیار هم به مناطق روستایی در استان زنجان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

صادقی با بیان این‌که در حال حاضر تعداد منابع کتابخانه‌های عمومی زنجان، یک‌میلیون و ۴۴۵ هزار نسخه کتاب است، ادامه داد: به دنبال افزایش این منابع با همکاری خیرین و مردم هستیم.

وی درباره فعالیت خیرین در کتابخانه‌سازی بیان کرد: در حال حاضر بزرگترین کتابخانه خیرساز کشور در استان زنجان قرار دارد. با مشارکت خیرین کتابخانه روستای قروه با همکاری شورای شهر و دهیاری این روستا در حال ساخت است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به کتابخانه‌های در حال ساخت نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سه باب کتابخانه عمومی در شهرستان‌های ابهر، خرمدره و طارم در حال ساخت است.

صادقی همچنین از ساخت سه باب کتابخانه خانه محله از سوی اداره کل راه و شهرسازی با مشارکت شهرداری در زنجان خبر داد و افزود: در ابهر نیز دو باب کتابخانه «خانه محله» در حال ساخت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها