چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
پیام تسلیت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس درپی درگذشت جهانگیر خسروشاهی

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پیامی درگذشت جهانگیر خسروشاهی، نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جهانگیر خسروشاهی؛ نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه سیزدهم بهمن‌ماه در پی ایست قلبی درگذشت. مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به همین مناسبت پیام تسلیتی را صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:
 
«بسمه‌تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
دگرباره عرصه ادبیات و فرهنگ دفاع مقدس یکی از دلباختگان و دلسوزان خود را از دست داد. استاد جهانگیر خسروشاهی که بی‌شک یکی از اساتید متعهد و خوش ضمیر و باوجدان عرصه ماندگاری فرهنگ متعالی دفاع مقدس بود از میان دوستداران و ارادتمندان خود پر کشید و در جوار رحمت الهی و یاران شهیدش آرام گرفت. استاد جهانگیر خسروشاهی با ذوق و شوق، قلم به دست می‌گرفت و جانانه از ارزش‌های انقلاب و جنگ دفاع می‌کرد. گاه که اثری فاخر در عرصه انقلاب و دفاع مقدس پدیدار می‌شد، چنان هیجان‌زده می‌شد که گویی آیات الهی نازل شده است! چراکه مظلومیت حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات هشت سال جنگ و خاستگاه متعالی آن؛ انقلاب اسلامیِ خمینی کبیر (رضوان‌الله تعالی علیه) را بعینه می‌دید و از ناملایمات و کم‌کاری‌ها در این عرصه ملول بود.
 
همه دوستان خود، از نویسنده و پژوهشگر و ناشر و هر آن‌کس که تعلق‌خاطری به اصل انقلاب و حقانیت دفاع مقدس داشت را به کار و تلاش فاخر تشویق و از سر تواضع و فروتنی خود را آماده دست‌بوسی خادمان این حوزه می‌کرد. باوجود کسالت چندین ساله، هیچ‌گاه نشد به فراخوان همکارانش برای یاری‌رساندن و پیشبرد فعالیت‌ها «نه» بگوید و کسالت را بهانه قرار دهد. با تمام وجود به صد برابری شدن کارها درزمینه­­ی دفاع مقدس که ندای ولی امر مسلمین؛ حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بود، باور داشت و به سهم خود برای تحقق این مطالبه تلاش می‌کرد. گاه که در مسند داوری و ارزیابی آثار دفاع مقدس در ساحت جوایز ادبی قرار می‌گرفت با نگاه ژرف‌اندیش و عمیق خود، آثار را ارزیابی و حق مطلب را ادا می‌کرد و به جبهه خودی و غیرخودی و مرزبندی انقلابی با دگراندیشان شدیدا اعتقاد و بر بصیرت افزایی تأکید داشت.
 
مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس فقدان این نویسنده، پژوهشگر و صاحب‌نظر ادبیات دفاع مقدس را به خانواده آن عزیز و دوستان و یارانش تسلیت و تعزیت عرض کرده و علو درجات آن مرحوم سعید را از خداوند تبارک‌وتعالی مسئلت می‌نماید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها