یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
نمایشگاه مجازی کتاب تهران به نفع چرخه کتاب و کتابخوانی است

به گفته حمیدرضا قانعی، با توجه به استقبال ناشران و مردم فرایند نمایشگاه مجازی کتاب تهران به نفع چرخه کتاب و کتابخوانی در کشور است و سرانه مطالعه را در میان مردم بالا می‌برد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) حمیدرضا قانعی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس) در گفت‌وگو با ستادخبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک اهمیت و ضرورت است، گفت: برای اینکه اکو سیستم کتاب و کتابخوانی در کشور فعال شود، در حوزه‌های تولید، توزیع و نشر باید نمایشگاه‌های کتاب داشته باشیم تا سرانه مطالعه را در کشور بالا ببریم.

او افزود: استان فارس همواره یکی از استان‌های پیشرو در نمایشگاه‌های کتاب بوده است و در استان فارس نیز تلاش کردیم از همه ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی شامل مطبوعات محلی، بیلبوردهای شهری و کانال‌های اجتماعی این رویداد را معرفی کنیم.

قانعی با بیان اینکه ناشران با حضور جدی و فعال در نمایشگاه مجازی کتاب تهران می‌توانند از این رویداد بهره ببرند و کسب و کار خود را سرپا نگه دارند، عنوان کرد: ما باید بخشی از فرایند مطالعه و کتابخوانی را به صورت کسب و کار ببینیم تا فعالان این حوزه بتوانند بهره مناسبی از آن ببرند و به کار خود ادامه دهند. به نظر می‌رسد با توجه به استقبال ناشران و مردم فرایند نمایشگاه کتاب به نفع چرخه کتاب و کتابخوانی در کشور است و سرانه مطالعه را در میان مردم بالا می‌برد.

حمیدرضا قانعی در پایان درباره برنامه‌های این استان همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب تهران توضیح داد: از 15 روستای دوستدار کتاب و شهر خلاق کتاب (اوز)  در استان فارس طی روزهای اخیر تقدیر شده است و در ادامه برنامه‌هایی را با حضور فعالان حوزه کتاب برگزار کرده و تلاش کردیم به پررونق شدن فضای کتاب و کتابخوانی کمک کنیم.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده است و تا یازدهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir  مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها