پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
آمادگی کتابداران کتابخانه‌های عمومی برای همراهی علاقه‌مندان به خرید از نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مهدی رمضانی با ابراز خرسندی از برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بر آمادگی کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور برای ارائه خدمات به علاقه‌مندان خرید از نمایشگاه مجازی کتاب تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، مهدی رمضانی، سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران حاضر و در گفت‌وگو با ستاد خبری این نمایشگاه با بیان اینکه ۲۶۰۰ کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد‌، اظهار کرد: خوشحالم که تاکنون در حوزه ادبیات پایداری ۶۰۰ عنوان کتاب با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به چاپ رسیده است. شهید سلیمانی یک شخصیت معاصر و منحصر به فرد برای نسل امروز است که نباید از معرفی این شخصیت مهم و تاثیرگذار در جامعه غافل شویم. لازم است یک پویش در جهت ترجمه آثار این شهید تشکیل شود تا کتاب‌های مرتبط با زندگی ایشان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شود‌.
 
 وی پیشنهاد داد: به دلیل محبوبیتی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جهان و دربین مردم کشورهای همسایه دارد آثاری با محوریت پرداختن به ابعاد مختلف زندگی این شهید در حوزه کودک و نوجوان تولید و منتشر شده و پس از ترجمه صادر شود.
  
سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاکید کرد: باید در حوزه پردازش شخصیت‌ها و فرآوری محتوا کار کنیم، البته محتوای خام و پایه‌ای زیاد داریم اما با ایده‌پردازی خلاقانه می‌توانیم بسته‌ای از محصولات فرهنگی را به علاقه‌مندان عرضه کنیم و با تبدیل کتاب‌های منتشر شده (داستان، رمان، شعر) درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب انیمیشن، فیلم و... فرهنگ‌سازی کنیم. به نظر می‌رسد در حوزه ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت باید آثاری در حوزه کودک و نوجوان خلق کنیم که این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی بنده است. 
 
رمضانی گفت: آماده‌سازی کتابخانه‌های عمومی برای حضور مردم در نمایشگاه مجازی با استفاده از اینترنت و کامپیوتر موجود در کتابخانه‌ها به‌خصوص در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک که با محدودیت در دسترسی به این امکانات مواجه هستند، مشاوره رایگان کتابداران در خرید کتاب به علاقه‌مندان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ترویجی در فضای مجازی و حقیقی کتابخانه‌های عمومی، اطلاع‌رسانی در خصوص برگزاری نمایشگاه به اعضا با نصب پوستر در کتابخانه‌ها و پخش تیزر و طرح‌های گرافیکی این رویداد در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از اقدامات صورت گرفته در خصوص دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است. 
  
در پایان این بازدید سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با شرکت در پویش نذر کتاب ۱۱۰ جلد کتاب به نیت عدد ابجد نام امیرمومنان علی علیه‌السلام به کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشاگرد اهدا کرد.
 
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir  مراجعه کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها