چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۱
گرافيك و سينما در دسترس علاقه‌مندان هنر

"گرافيك و سينما" عنوان تازه‌ترين كتاب در حوزه كتاب‌هاي گرافيك-سينمايي است كه در اختيار علاقمندان دو حوزه گرافیک و سینما قرار گرفته است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب با بررسي تكنيك‌هاي گرافيكي در سينما و نيز حضور كاربردي گرافيك در این حوزه، رابطه اين دو هنر را بررسي کرده است.

مهدي صادقي نويسنده اين اثر گفت: اين اولين اثر تاليفي در حوزه كتاب‌هاي گرافيك و سينما در كشور است و پيش از اين تنها يك کتاب ترجمه در اين عرصه منتشر شده است.

وي با انتقاد از فضاي كتاب‌هاي آموزشي و آكادميك در اين حوزه افزود: دانشجويان گرافيك، منابع فارسي اندكي را براي پژوهش و نيز يادگيري نظريه‌هاي گرافيك - سينمايي در اختيار دارند.

صادقي ادامه داد: اين كتاب شامل دو بخش است كه در يك بخش به معرفي و بررسي نظريه‌هاي اين حوزه پرداخته شده و در بخش ديگر مباحث آموزشي را مطرح كرده‌ايم.

به گفته وی، "گرافیک و سینما" در پنج بخش تاليف شده كه شامل سرفصل‌هايي چون: "نشانه و سینما"، "‌پوستر و سینما" و "تطبیق سینما و گرافیک" مي‌شود.

نویسنده در این کتاب سه اصل تطبیقی این دو هنر را طرح کرده است. پیش از طرح مساله تطبیق این دو، نظریات جدید درباره رنگ بررسی شده اند.

مهدي صادقي متولد ۱۳۵۲ و دانش‌آموخته كارشناسي ارشد گرافيك از دانشكده‌ هنر دانشگاه تربيت مدرس و مدير مجموعه گرافيكي - انتشاراتي رسم است.

اين كتاب همراه يك لوح فشرده درباره "سائول باس" گرافيست آمريكايي در اختيار علاقه‌مندان سينما و گرافيك قرار گرفته و در ۱۲۲ صفحه و در ۲۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط