شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
علیرضا زندوکیلی سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان تهران شد

آیین تکریم هادی ناصری، مدیر کل سابق استان تهران و معارفه سرپرست جدید کتابخانه‌های عمومی استان تهران علیرضا زند وکیلی در سالن جلسات اداره کل استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران؛ آیین تکریم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران هادی ناصری و معارفه سرپرست کتابخانه های عمومی استان تهران  علیرضا زندوکیلی ظهر امروز، شنبه 4 دی ماه در سالن جلسات اداره کل استان تهران برگزار شد.

محمدهادی ناصری طاهری، مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان تهران در این مراسم ضمن تشکر از تمامی همکاران خود اظهار کرد: در این دو سالی که در خدمت شما بودم سعی کردم با همکاری شما شاهد پویایی در استان تهران باشم. هر میزانی که این پویایی محقق شده نتیجه زحمات همکاران، کتابداران و مسئولان استانی است و از همه شما بابت این کار شایسته، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به کرونا و محدودیت‌های کاری در کشور، فعالیت همکاران استان تهران را در این وضعیت، قابل‌ستایش دانست و افزود: در دو سال اخیر و با شروع کرونا و محدودیت‌های پیش‌آمده،  کتابخانه‌های استان تهران توانست با تعریف یک خدمت جدید، حضور فعالی در این مدت‌ داشته باشد.

زند‌وکیلی بهترین گزینه برای کتابخانه‌های استان تهران است

ناصری طاهری با اشاره به انتخاب علیرضا زند وکیلی گفت: امروز که از خدمت شما مرخص می‌شوم بهترین گزینه برای اداره استان انتخاب‌شده است و سوابق درخشان زند وکیلی در حوزه فرهنگی قابل‌تحسین است و امیدوارم که با همدلی و همراهی؛ شاهد اتفاقات خوبی در حوزه کتابخانه‌های عمومی استان تهران باشیم.

فعالیت‌های ماندگار ناصری بر کسی پوشیده نیست 
«مهدی رمضانی» سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات ناصری طاهری اظهار داشت: دوره  همکاری ناصری در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کسوت مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران بسیار خوب بود این دوره در زمانی که ناصری در بخش روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد فعالیت می‌کرد هم بسیار قابل تحسین بود. 

وی ادامه داد: استان تهران، پیچیدگی‌های خاص خودش را به دلیل پایتخت بودن داراست و ناصری با همت و درایتی که به خرج داد ارتباط‌های خوبی را با دستگاه‌هایی مانند استانداری تهران، شورای فرهنگی عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران برقرار کرد و کارهای ماندگاری را به یادگار گذاشت که بر کسی پوشیده نیست. هرچند همه می‌دانیم حوزه مدیریتی، همیشه در گردش است اما آنچه در اذهان عمومی می‌ماند عملکرد خوب افراد است.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان این که باید رضای خداوند در دنیا و آخرت را ملاک کارهای خود قرار دهیم یادآور شد: خوشبختانه در نهاد کتابخانه‌ها، ظرفیت‌های خوبی در سطوح مختلف وجود دارد و در دوران علیرضا مختار پور، ابتکار عمل به دست سرمایه‌های داخلی نهاد واگذارشد، که بسیار موفقیت‌آمیز بود.

وی با بیان اینکه ارتباط پایدار، هدفمند و دوسویه با شهرداری تهران به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع مالی اداره کل استان تهران محسوب می‌شود، تأکید کرد: باید ارتباط با استانداری تهران و معاونت سیاسی اجتماعی استان، همچنین توجه به نیروهای انسانی در نهاد کتابخانه‌های استان تهران مورد توجه قرار بگیرد. ازطرف دیگر تعداد کتابخانه‌های عمومی در این استان هم باید مرکز توجه باشد تا بتوانیم از تمامی پتانسیل موجود برای حل مشکلات بهره بگیریم. 

رمضانی با اشاره به توانمندی‌های علیرضا زند وکیلی یادآور شد: سعه‌صدر، روحیه بزرگ منشانه و پختگی زند وکیلی از معیارهای مدیریتی‌شان است و امیدواریم مسیری که مدیر کل سابق کتابخانه‌های عمومی استان تهران ایجاد کردند با حضور او استمرار داشته باشد؛ زند وکیلی سابقه کار خوبی در معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد و در حوزه فرهنگی و هنری نیز بسیار فعال است و ارتباط‌های خوبی را با اهالی هنر در کارنامه مدیریتی خود دارد.  این نکته را هم باید بداینم که فضای همدلی و همراهی خوبی در نهاد کتابخانه‌ها برای رفع مشکلات وجود دارد.

حوزه کتابخانه‌ها و کتابدارها ازجمله بهترین کارهای فرهنگی است 

علیرضا زند وکیلی، سرپرست جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران نیز در این مراسم با آرزوی موفقیت برای ناصری طاهری گفت: دوران ناصری حتماً می‌تواند یکی از بهترین ادوار مدیریتی باشد چراکه ما در این دوران شاهد جوان بودن مجموعه نهاد کتابخانه‌ها و تحقق ایده‌های کارشناسی همکاران بودیم.

وی با اشاره به واژه «کتاب» از کتاب به‌عنوان یک عنصر بااهمیت یادکرد که جزو معجزات جاوید پیامبر اسلام بوده است گفت: انسان‌ها از یک برهه تا آخرالزمان؛ بنده استدلال، گفتمان  و خواندن و تعمق کردن بوده‌اند؛ اما آنچه مشهود است با توجه به سن و سالی که من در حوزه فرهنگ و هنر دارم و بخشی هم در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش؛ می‌شود گفت این است که حوزه کتابخوانی، کتابخانه‌ها و کتابدارها جزو بهترین کارهایی است که می‌شود در حوزه فرهنگ به‌منظور تعالی بخشیدن اندیشه‌ها از آن به نیکی یادکرد.

وی افزود: من به واسطه تجربه حضور در فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ها؛ همیشه عرض می‌کردم که این شغل واقعاً یک توفیق است و کسی که در این عرصه وارد می شود باید قدر بداند. ما باید به همکاران کتابدار کمک کنیم تا بتوانند به منویاتی که مدنظرشان است برسند و از این نظر به یک آرامش درونی دست یابند. این امر مهم در حوزه کتابداران استان قطعاً موضوعی است که به آن پرداخته خواهد شد.

زند وکیلی با اشاره به برخی از مشکلات کتابداران استان تهران گفت: امیدواریم که بتوانیم با همدلی همه همکاران شاهد رفع مشکلات باشیم؛ این موضوع یکی از دغدغه‌های رمضانی است و این مسیر باید ادامه پیدا کند.

وی افزود: مسیر وفاق، همدلی و آرامش بین همکاران را بیش از پیش برقرار خواهیم کرد؛ چراکه معتقدم ما باید نهاد را به‌منزله یک خانواده بدانیم و مشکلات خانواده را نیز در درون آن حل ‌و فصل کنیم. با قوت و توان  باید مسائل و مشکلات نهاد کتابخانه‌ها را در درون آن حل کرد تا هر چه زودتر شاهد موفقیت‌های روزافزون آن باشیم.

وی در پایان سخنانش گفت: با حضور مهدی رمضانی در نهاد، باید همه کمک کنیم تا او به حد اعلای موفقیت برسد. اینکه بزرگ‌تر خانواده؛ دل‌خوش به اعضای خانواده خود باشد تا بتواند به کمک آن‌ها در این امر خطیر به جایگاهی مناسب برسد، امری بسیار مهم برای من است و از همه همکاران نیز درخواست دارم این موضوع را رعایت کنند.

در پایان این مراسم؛ حکم سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به علیرضا زند وکیلی اعطاء شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها