چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
۳ کتاب مکتوب و ۵ کتاب صوتی در خرم‌آباد رونمایی شد

همزمان با برگزاری یادواره ملی 500 شهید نیروی انتظامی استان لرستان با حضور سردار گودرزی از کتاب‌های «سَرو سَهی» (خاطرات فرماندهان و رزمندگان ناجا لرستان از دوران دفاع مقدس)، ایستادگان دیار افلاک و ساعت بیست و پنج رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، در یادواره ملی 500 شهید والامقام نیروی انتظامی استان که صبح امروز (1 دی ماه) برگزار شد، از کتاب‌های «سَرو سَهی» (خاطرات فرماندهان و رزمندگان ناجا لرستان از دوران دفاع مقدس)، ایستادگان دیار افلاک و ساعت بیست و پنج (روایت صیدنور فولادوند از هشت سال جنگ تحمیلی) رونمایی شد. 

این مراسم با حضور سردار گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا، نماینده ولی‌فقیه، استاندار لرستان، فرمانده انتظامی استان، اعضای شورای تأمین استان، فرمانده سپاه لرستان، جمعی  دیگر از مسئولان لشکری و کشوری لرستان و جمعی از خانواده‌های شهدا در محل مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد.


مستند تاریخ شفاهی شهدای نیروی انتظامی، شهیدان: 
بهمن حسنوند، ابوالفضل بهرام‌پور، عسگری سالیانه، حسین صفی، غلام‌رضا حسن‌زاده، شهریار شهبازی، محمدرضا نادری پشم، ولی امیدی، رضا سالاری، سیدنادر جهان‌بخت
۵ کتاب‌ صوتی بودند که در این مراسم به صورت دو شهید در یک کتاب رونمایی شدند. 

سردار الهی فرمانده انتظامی لرستان هدف از برگزاری این یادواره را گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد و افزود: لبیک به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا مهمترین هدف این یادواره است.

الهی گفت: کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان در سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و  این یادواره نیز یکی از اقدامات و زیرمجموعه‌های این کنگره است. 

سرهنگ محسن رشیدی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا گفت: دوران دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ  انقلاب اسلامی ایران است که  جوانان شجاع، مؤمن و از جان گذشته این مرز و بوم در مقابله با تهاجم رژیم بعث عراق به خاک پاک سرزمین‌مان، با پیروی از امام خویش در میادین نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و خالق حماسه‌های ماندگار شدند.
 
رشیدی گفت: این دلیرمردان  مجاهد، چیزی جز رضای خدا در نظرشان نبود و قصه رشادت آنان در گوش زمان ماندگار خواهد شد.
 
وی گفت: سروقامتان نیروی انتظامی در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی همواره در خدمت این نظام مقدس بوده و در دوران جنگ تحمیلی، برای دفاع از عزت و کیان انقلاب اسلامی دوشادوش سایر برادران رزمنده، حضوری  مؤثر داشتند و شهدای فراوانی نیز تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
 
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: نیروهای مخلص ناجا بعد از دوران دفاع مقدس نیز لحظه‌ای از رسالت خطیر خویش غافل نشده و برای حفظ و برقراری نظم و امنیت تلاشی وصف‌ناشدنی می‌کنند؛ بنابراین لازم است که خاطرات فرماندهان و رزمندگان گرانقدری که در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و تا آخرین لحظه، مقاومت و پایداری کردند و کشور را به ساحل امن رساندند ثبت شود و به نسل‌های آینده منتقل شود.
 
وی افزود: حفظ نام و یاد افتخارآفرینانی که سینه‌های خود را سپر ملت شریف ایران اسلامی کردند، وظیفه همه ماست چرا که خاطرات رزمندگان، اسنادی ارزشمند جهت انتقال تجربیات دفاع مقدس است. بنابراین چنین آثاری در ترویج روحیه ایثار و شهادت مؤثر بوده و آیندگان به پیشینه سرزمین خود خواهند بالید.

گفتنی است در این مراسم از چند تن از خانواده‌های شهدای نیروی انتظامی و مدافعان حرم نیز تجلیل به عمل آمد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها