شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
سومین دوره‌ جایزه ادبی باشور برگزار می‌شود

محمد مرادی‌نصاری، مدیر نشر باشور و مؤسس جایزه ادبی به همین نام، از برگزاری سومین دوره این جایزه در آینده نزدیک خبر داد.

محمد مرادی‌نصاری مدیر نشر باشور و مؤسس جایزه‌ای به همین نام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، از برگزاری سومین دوره این جایزه ادبی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این جایزه به عنوان یک جایزه مستقل ادبی، تلاش می‌کند تا هر سال به چهره‌‌های پرتلاش و تاثیرگذار ادبیات کردی که برای غنی و بالندگی این زبان تلاش می‌کنند، اهدا شود.
 
‎فعال‌ترین ناشر تخصصی استان ایلام در سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در خصوص نحوه انتخاب چهره‌های برتر ادبیات کردی در این جایزه تصریح کرد: در راستای بهره‌گیری از دانش و خردجمعی، با ارسال نامه و پیام به بسیاری از صاحب‌نظران و اهالی قلم، از آنان خواسته می‌شود افراد شاخص و موردنظر خود را که تلاش‌هایی مطلوب و برجسته در حوزه‌ زبان و ادبیات کردی داشته‌اند، به دبیرخانه‌ جایزه معرفی کنند، پس از جمع‌بندی نظرات دریافتی،جایزه ادبی باشور به افراد منتخب اهدا شود.
 
‎مؤلف کتاب «امپراتور ستاره‌های ویران» در خصوص بخش‌های این جایزه تصریح کرد: تلاش داریم که جایزه ادبی امسال نیز همچون سال گذشته در دو حوزه ادبیات خلاقانه (شعر و داستان) و همچنین پژوهش و نقد ادبی به افراد منتخب اهدا شود، ضمناً آثار ادبیات کودک و نوجوان، بازسرایی، بازآفرینی و... هم در زیرمجموعه ادبیات خلاقانه بررسی خواهند شد.
 
‎وی در خصوص کمیت و ارزش اعتباری جایزه افزود: اهدای جوایز ادبی خود دارای اعتبار و ارزش‌ است، آن هم اگر این انتخاب بر مبنای نظر ده‌ها صاحب‌ فکر و صاحب‌ قلم کردزبان از مناطق مختلف کشور باشد. با این حال اهدای تندیس جایزه ادبی باشور و هدایایی در وسع نشر، بخشی از این تجلیل خواهد بود.
 
‎مرادی نصاری در پایان گفت: امیدوارم با همد‌لی و همراهی اهالی قلم، فرهنگ و زبان کردی سومین دوره‌ جایزه‌ ادبی باشور بتواند اثرات مثبت فرهنگی و ادبی در جامعه هدف بگذارد.
 

محمد مرادی نصاری متولد ۱۳۶۹ در ایلام از ناشران و شاعران فعال در منطقه غرب کشور است و تاکنون بیش از ۱۴ عنوان کتاب در زمینه‌‌ شعر فارسی، کردی و ترجمه ادبی از او چاپ شده است. وی ضمن مدیریت نشر تخصصی حوزه زبان و ادبیات کردی «باشور» جایزه‌ای به همین نام هم طی دو سال گذشته برگزار کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها