شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
«قانون مرد رویابین» در بازار کتاب

کتاب «قانون مرد رویابین» نوشته دانیل پناک، با ترجمه حمیده معدنی و نگار نباتی، به همت نشر ثالث روانه کتاب‌فروشی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ تازه‌ترین کتاب دانیل پناک به نام «قانون مرد رویابین»، با ترجمه‌ای از حمیده معدنی و نگار نباتی و از سوی نشر ثالث به کتاب‌فروشی‌ها رسید.

دانیل پناک، نویسنده و فیلمنامه‌نویس معاصر فرانسوی، یکم دسامبر 1944 در کازابلانکا در کشور مراکش به دنیا آمد. پدرش دانشمند پلی‌تکنیک و افسر ارتش استعماری بود که در دوران بازنشستگی به درجه ژنرالی رسید و مادرش خانه‌دار و کتاب‌خوانی خودآموخته بود. ذوق پدرش به شعر، پناک را به سمت مطالعه و کتاب‌خوانی سوق داد.

او که پس از تحصیل در نیس معلم شد، شروع به نوشتن برای کودکان کرد. سبک نوشتاری دانیل پناک علمی- تخیلی و گاه طنزآمیز است.

ناشر در توضیحی بر کتاب می‌نویسند: دانیل پناک، نویسندهٔ فرانسوی متولد کازابلانکا، نثری شاعرانه دارد و در ژانرها و قالب‌های گوناگـونی می‌نویسد و جوایز متعددی برده است. در رمان قانون مرد رؤیابین همچنان که شعر و قصه در هم آمیخته‌اند و داستانی شاعرانه خلق کرده‌اند، مرز رؤیا و واقعیت نیز از بین رفته است و نمی‌توان مشخص کرد رؤیاهای این رمان کجا آغاز می‌شوند و کجا به پایان می‌رسند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «مادرت فلینی رو دوست داشت. پدرت هم این وسط گیر کرده بود. شاید متوجهی چی می‌خوام بگم... اون، یعنی فدریکو، خیلی طـرح‌های مادرت رو تحسیـن می‌کرد؛ طــرح‌های کلاه‌های زنانــه و لبـاس‌هـاش رو: «همـه مـی‌گـن کلاه‌های شمـا چهــره‌هـا رو مجسـم می‌کنه‌!» همچنین جمله‌ای رو فلینی به مادرت گفته بود و دیگه این که «لباس‌هاتون یادآور بدن‌هایی‌ان که توی خواب می‌بینم‌!».

کتاب «قانون مرد رویابین» نوشته دانیل پناک، در 94 صفحه، به قیمت 38 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز، با ترجمه حمیده معدنی و نگار نباتی و توسط نشر ثالث راهی بازار کتاب شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها